Kungsleden flyttar sitt huvudkontor till Värtahamnen med utsikt över vattnet och terrass i söderläge.

Kungsleden flyttar huvudkontoret till Värtahamnen

Flera stora företag kommer att etablera sig i Värtahamnen under 2021. Först ut är fastighetsbolaget Kungsleden som har flyttat sitt huvudkontor till nya lokaler i The Rotterdam District. Kungsleden är ett av fastighetsbolagen som är med och utvecklar den nya, livfulla stadsdelen Värtahamnen genom det gemensamma bolaget Stadsutvecklarna i Värtahamnen.

The Rotterdam District som ligger på Hangövägen består av 21 000 kvm uthyrningsbar kontorsyta och omfattar även en restaurang och möjlighet till café eller servicebutik. Kungsledens nya huvudkontor är 1 400 kvm stort med en härlig utsikt över vattnet, en terrass i söderläge och medarbetarnas välbefinnande i fokus med bland annat yogasal och ljusrum.

- Att Kungsleden väljer att flytta sitt huvudkontor just till Värtahamnen är ingen slump. Här skapar vi en stadsdelsom både stimulerar människors produktivitet och höjer deras livskvalité. Vi ser fram emot att välkomna fler företag under 2021!, säger Kristina Alvendal, Stadsutvecklarna i Värtahamnen.

- Vi är stolta över vårt nya inspirerande huvudkontor och det ska bli spännande att följa hur Värtahamnen utvecklas till ett kreativt nav och attraktivt affärsdistrikt. Vi är flera fastighetsbolag som driver intressanta projekt och vi tror verkligen på det här området som har ett fantastiskt läge och potential. säger Biljana Pehrsson, vd på Kungsleden.

Kontaktperson Kungsleden, Anna Trane:
E-post: anna.trane@kungsleden.se

Kontaktperson Stadsutvecklarna i Värtahamnen, Kristina Alvendal:
Tfn: 0733-508 918