Filmen Värtahamnen – en stad i staden visar på tre minuter hur den nya stadsdelen växer fram.

Stadsutvecklarna i Värtahamnen och Stockholms stad bjuder in till filmpremiär

I Värtahamnen växer en ny stadsdel fram och nu har regissörer, skådespelare, kompositörer, arkitekter och fastighetsägare skapat en bild av framtiden. Tillsammans med Stockholms stad bjuder Stadsutvecklarna i Värtahamnen in till digital filmpremiär.

Den 10 december kl. 08.30 går ridån upp på Stadsutvecklarna i Värtahamnens hemsida och tittaren får en cirka 3 minuter lång blick in i framtiden över hur den nya stadsdelen Värtahamnen växer fram.

Med Värtahamnens nya film vill vi inte bara visa hur den nya stadsdelen kommer att se ut, utan också ge ett smakprov på den känsla, aktivitet och rörelse som vi hoppas kunna fylla stadsdelen med, berättar Kristina Alvendal, Stadsutvecklarna i Värtahamnen.

På tre minuter får tittarna möjlighet att uppleva hur Stockholms mest spännande, nya stadsdel kommer att gestalta sig när den står färdig. Hur sjönära arbetsplatser och bostäder hänger samman med grönområden, hamn, restauranger och citypuls. Värtahamnen blir något alldeles unikt och vi hoppas kunna återge lite av den känslan i filmen, avslutar Alvendal.

Filmen är ett samarbete mellan Stadsutvecklarna i Värtahamnen och Stockholms stad. Den visar hur en ny del av Stockholms innerstad växer fram i den historiska hamnmiljön, i bästa läge invid vattnet och med goda kommunikationer.

Efter premiären går filmen att se på Stadsutvecklarna i Värtahamnens hemsida.

För mer information, vänligen kontakta Kristina Alvendal:
Tfn: 0733–508 918