Städarens dag infaller i år måndag den 7 december

Städarens dag infaller i år måndag den 7 december

Städbranschen Sverige uppmanar alla att under dagen uppmärksamma sina lokalvårdare och kollegor lite extra. Det är de som ser till att alla kan komma till rena och fräscha skolor, kontor, offentliga platser och industrier nästan varje dag.

Vi föreslår att man ger lokalvårdare i sin närhet extra uppmärksamhet den här dagen, genom en fika, en blomma eller med ord.

Få arbetsgrupper i samhället uppmärksammas normalt sett så lite, trots att deras arbete påverkar så många.

Första gången Städbranschen Sverige uppmärksammade Städarnas dag var 2016. Idén kom från Norge som startade traditionen redan 2002. Numera firas dagen förutom i Sverige och Norge även i Finland.

Målet är att höja respekten för de som städar våra arbetsplatser, skolor eller hem.

Har ni tips hur ni kommer fira ”Städarens Dag” hör av er till oss på kansliet. Ju mer kreativiteten flödar och hur vi kan tipsa varandra desto bättre. Skicka också gärna in bilder till oss på hur ni har firat! info@stadbranschensverige.se

De som bidrar får ett bokpaket som tack och uppmärksammas i vårt nyhetsbrev och på vår Facebooksida!

KÖP T-SHIRTS TILL ER PERSONAL TILL STÄDARENS DAG 7 DECEMBER.

Finns i storlekarna: DAM: XS-S-M-L-XL-XXL. HERR: XS-S-M-L-XL-XXL-3XL-4XL -5XL

Pris 219 kr/st, frakt tillkommer.

Beställ på: info@stadbranschensverige.se

Det finn även finnas material tillgängligt på vår hemsida som ni kan skriva ut och använda på ”Städarens Dag”. Bordspratare, affischer mm. Hämta på www.stadbranschensverige.se

Relaterat innehåll