Gå direkt till innehåll
Katarina Ekspong ny Tidningschef för Nerikes Allehanda, Motala&Vadstena Tidning och Örebroar’n

Pressmeddelande -

Katarina Ekspong blir ny Tidningschef och ansvarig utgivare för Nerikes Allehanda, Motala&Vadstena Tidning och Örebroar’n, tre av 13 lokaltidningar i Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB.

Katarina Ekspong, i dag på motsvarande tjänst på Norrtelje Tidning, tillträder tjänsten den 1 februari.

- Jag är mycket nöjd över att kunna presentera Katarina Ekspong som ny Tidningschef i Örebroregionen. Katarina har de kvalifikationer och den erfarenhet som behövs för att ta tillvara alla de möjligheter och utmaningar som finns i detta marknadsområde, där våra varumärken har starka positioner idag, säger Lena Larsson, Vd för Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB.

Katarina Ekspong har varit Tidningschef och ansvarig utgivare för NT sedan 2010 och innan dess chefredaktör sedan 2007. Katarina har tidigare i sin karriär haft redaktionella chefsbefattningar på Stockholm City och Svenska Dagbladet.

- Jag ser verkligen fram emot att möta framtiden med NA, MVT och Örebroar’n, som betyder så mycket på sina marknader. Att både engagera och vara nödvändig för läsaren oavsett var; i mobilen, datorn eller papperstidningen, säger Katarina Ekspong.

Katarina Ekspong efterträder Ulf Johansson. Rekryteringen av en ny Tidningschef till Norrtelje Tidning påbörjas omgående.

För mer information, kontakta Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB:
Lena Larsson, Vd, telefon: 070-529 43 99

Kategorier

Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB omfattar 13 starka lokaltidningar i området Mälardalen, Närke och Bergslagen. Titlarna är Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten, Länstidningen Södertälje, Motala&Vadstena Tidning, Nerikes Allehanda, Norrtelje Tidning, Nynäshamns Posten, Sala Allehanda, Södertälje Posten, VLT och Örebroar’n. I Promedia ingår även verksamheter inom distribution och digital kommunikation. Promedia är en del av Stampen-gruppen. www.promedia.se

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com

Anna Wiking

Presskontakt Presskontakt Stampen Media 031-62 43 70

Välkommen till Stampen Media !

Stampen Media är en av Sveriges största mediekoncerner. I Stampen Media ingår ett flertal mediehus med starka positioner inom nyhetsmedier samt logistik- och distributionsföretaget VTD. I koncernen ingår femton prenumererade morgontidningar: Alingsås Tidning, Bohusläningen, Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter, Hallandsposten, Härryda-Posten, Kungsbacka-Posten, Kungälvs-Posten, Lerums Tidning, Mark-Posten, Mölndals-Posten, Partille Tidning, ST-tidningen, Strömstads Tidning och TTELA samt gratistidningarna Alingsås Kuriren och Melleruds Nyheter.

Stampen Media
Polhemsplatsen 5