En ny generation STANLEY FATMAX premiumtänger

Den nya generationen STANLEY FATMAX premiumtänger är av högsta kvalitet med induktionshärdade skärkanter för maximal livslängd och prestanda. Tängerna är slitstarka och levererar maximal kapacitet och precision vilket gör även de hårdaste materialen lätta att arbeta med. De ergonomiskt utformade handtagen i bimaterial garanterar ett bekvämt grepp och hög komfort för användaren.

STANLEY har en lång och gedigen historia av att tillverka tänger av hög kvalitet och med anor från 1956 fram till idag lever innovation och utveckling vidare.

Den nya generationen STANLEY FATMAX premiumtänger innehåller ett stort utbud av olika sorters tänger för att täcka ett brett behov av tillämpningsområden. Tängerna är framtagna för både rörmokare, snickare och andra yrkesverksamma men också för den entusiastiske hemmafixaren. För elektrikern finns en rad VDE-certifierade tänger som är godkända för strömförande ledningar upp till 1000 V.

För att säkerställa en lång livslängd hos tängerna har varje tång en optimerad skärkantsgeometri med en vinklad skäregg. De har också en plan yta utformad för att reducera kraftansträngningen från användaren. Alla tänger är tillverkade av kolstål och värmebehandlade för att ge en extremt tålig och slitstark finish.

Genom år av intensiv forskning, tester och analys både ute på fältet och i labratorium med fokus på ergonomi, har STANLEY utvecklat och förbättrat utformningen av handtaget. Den nya generationen tänger har ett brett och halkfritt grepp som sträcker sig över hela tryckytan. Greppet är i bimaterial med en räfflad struktur vilket ger användaren högsta komfort, stabilitet och ergonomi.

Carl Erik Pedersen, Marketing Manager, Nordic Region, säger: ”Som föregångare inom tillverkningen av premiumtänger har STANLEY i och med utvecklingen av den nya generationen FATMAX-tänger, uppnått ännu en betydande milstolpe i kategorin. Varje verktyg skapas med hårda krav på val av material och komponenter och på hållbarhet och prestanda. Detta ger den kvalitet som våra användare alltid kan förvänta sig av produkter från STANLEY. På så vis hjälper vi både professionella hantverkare och hemmafixare att utmärka sig i sitt arbete och att alltid prestera på topp.”

• Hemelektronik

• handverktyg
  • tänger
  • stanley

Verktyg och verktygsförvaring
Vi är #1 i världen av verktygs- och verktygsförvaringsföretag. Vi arbetar varje dag för att skapa de verktyg som hjälper dig att bygga och underhålla världen. Proffs, handlare och gör-det-självare är beroende av oss varje dag för att vi har de tuffaste, starkaste och mest innovativa handverktygen, elverktygen, tillbehören och förvaringslösningarna på marknaden. Vi vet att ni räknar med att vi enbart levererar det bästa, detta motiverar oss att varje dag vara bäst. Det är därför alla känner till våra ikoniska märken: STANLEY, DEWALT, IRWIN, BLACK+DECKER, LENOX, FACOM. Vi sätter standarden för prestanda och oupphörlig innovation.

Marie Bjersland

Presskontakt Brand & Communications Manager DEWALT +46705686025