CSN tecknar nytt ramavtal med Niscayah

CSN, Centrala Studiestödsnämnden, effektiviserar säkerheten på alla sina kontor med det nya avtalet.

Ramavtalet med Niscayah omfattar uppgradering av system för inbrottslarm och passersystem, samt anpassad service. Matias Köping, Key Account Manager för System Management på Niscayah, berättar att parterna tillsammans jobbat med att effektivisera det förebyggande underhållet och hålla tillbaka kostnadsutvecklingen.

- Vi går ett steg längre och nöjer oss inte med att göra det fysiskt förebyggande arbetet, utan analyserar händelser och beteenden för att effektivisera på rätt ställen, säger Matias Köping på Niscayah.

Hans Ortman, Säkerhetssamordnare på CSN, är mycket nöjd med avtalet:

- Med ny teknik spar både vi och Niscayah kostnader. Speciellt med fjärrservice och bättre statistik från våra system via Niscayah SäkerhetsCenter. Genom statistiken får vi också rätt anpassad uppföljning och service.

Hans Ortman på CSN berättar vidare att en smidig hantering av inbrottslarm och passersystem gjorts möjlig med en säker nätverksuppkoppling mellan deras kontor och SäkerhetsCenter. Den gör att han kan koppla upp sig via Niscayah och snabbt få överblick över säkerhetssystemen på alla CSN-kontor.

Matias Köping, Key Account Manager för System Management, Niscayah AB, Tel: 010- 458 85 26.

CSN, Centrala Studiestödsnämnden, arbetar med att besluta om och betala ut det svenska studiestödet, det vill säga bidrag och lån till dem som studerar i Sverige och utomlands. CSN hanterar även återbetalningen av lånen.