NYHET! Starbucks® lanserar espressokapslar i Sverige.

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2017 08:00 CEST

Starbucks® lanserar Nespresso®*- kompatibla** espressokapslar i samtliga butiker i Sverige. Med ett enkelt knapptryck kan nu en Starbuckskaffe avnjutas, direkt ur en Nespresso®* kaffemaskin, hemma eller på jobbet.

"Starbucks® espressokapslar tillverkas av 100% Arabicabönor och lanseras initialt i fyra av våra populära rostningar, Colombia Espresso, Kenya Espresso, Guatemala Antigua Espresso och Fairtrade Espresso Roast, säger Désirée Oscarsson, Head of Marketing."

Colombia Espresso – en mellanrost med smak av örter och valnötter.

Kenya Espresso – en mellanrost med fruktiga nyanser, serveras gärna kyld.

Espresso Roast – en Fairtrade-märkt mörkrost med fylliga och karamelliga toner

Guatemala Antigua Espresso – en mellanrost med kakao och lätt kryddiga nyanser.

Samtliga kapslar kan bryggas som espresso eller lungo.

I samband med lanseringen av Starbucks® espressokapslar introduceras även ett återvinningsprogram där samtliga Nespresso®* - kompatibla kapslar går att returnera.

Roasted by Us, Made by You.

Läs mer på: www.starbucks.com/capsules

Mediakontakt: press@starbucks.se

Désirée Oscarsson, Head of Marketing - desiree.oscarsson@starbucks.se

*Tredjeparts bolag utan anknytning till Starbucks Coffee Company.

**Kompabilitetsinformation finns på Starbucks.com/capsules.

Hitta butik:

Umoe Restaurants är en ledande restaurangkoncern i Skandinavien med över 330 restauranger och kaféer. Koncernen har en förväntad årsomsättning på cirka 4,1 miljarder, totalt 9 000 anställda och 40 miljoner gästupplevelser, uppdelade i välkända varumärken så som bl.a. Starbucks (Geografisk licenstagare), Peppes Pizza, TGI Friday’s (Master franchise), Burger King (Master franchise) och Blender, en leverantör av mat och dryckeskoncept i gallerior och flygplatser.