Lena Holst tilldelas utmärkelsen Årets kvinnliga stjärnskott i regionfinalen

Starkas koncernchef Lena Holst tilldelades den 17 november utmärkelsen Årets kvinnliga stjärnskott i regionfinalen EY Entrepreneur Of The Year.

Lena Holst går därmed vidare till riksfinalen i tävlingen som ska premiera och lyfta framstående entreprenörer.

Motiveringen från den oberoende juryn löd: ”Entreprenören är en modig och stark person som lyckats ta sig igenom såväl lågkonjunkturer som kriser. Hon har det senaste året strukturerat om bolaget och sålt av delar av verksamheten. Nu ligger fokus på premiumprodukterna och bolaget står starkare än någonsin. Lönsamheten är god och entreprenören är redo att ta bolaget till en helt ny nivå. Denna vinnare är en kvinna som verkligen gör skäl för sitt bolagsnamn”.

- Vi är tredje generationen entreprenörer och Starka fyller 90 år i år. Därför är det extra roligt att få denna nominering. De senaste två till tre åren har vi haft fokus på omstrukturering av verksamheten för att kunna ta nästa kliv inom långsiktigt och hållbart byggande, vilket är det avstamp vi nu har gjort, kommenterade Lena Holst nomineringen inför regionfinalen.

• Bygg, fastighet

Starka  - skapar i betong för hus och mark. Vi är ett av de ledande företagen inom prefabricerade betongprodukter - för bygg och anläggningsverksamhet. Kunderna finns bland bygg- och anläggningsentreprenörer, kommuner och byggmaterialhandeln. Huvudkontoret ligger i Kristianstad och företaget har funnits i branschen i mer än 90 år. Den privatägda koncernen omsätter 500 miljoner och har 250 anställda vid produktionsanläggningarna i Arboga, Kristianstad och Ängelholm. Hemsida: www.starka.se