Start-Up Stockholm finns med under Väsbyfestivalen den 8 juni

Under Väsbyfestivalen, som kommer att äga rum i området kring Messingen, den 8 juni kl. 11-18 har alla som bär på en affärsidé möjlighet att träffa rådgivare från Start-Up Stockholm och NyföretagarCentrum Upplands Väsby. På plats är även rådgivare från bland andra SEB och PwC.

UVP (Upplands Väsby Promotion) är en samverkansorganisation för utveckling av det lokala näringslivet och de berättar om vad som händer för nyföretagare i kommunen. Detta är ett unikt tillfälle att knyta nya kontakter och ställa frågor till experterna. Kom och få hjälp att omvandla idé till ett livskraftigt företag!

Eventet, som är en del av Väsbyfestivalen, arrangeras av Start-Up Stockholm i samarbete med Upplands Väsby kommun och NyföretagarCentrum Upplands Väsby. Detta är det sjätte eventet i Start-Up Stockholms Länsturné 2013 som därefter fortsätter till fem andra kommuner. Syftet är att stimulera fler till att starta företag och få befintliga företag att växa.

Start-Up Stockholm erbjuder kostnadsfri nyföretagar- och innovationsrådgivning, metodutveckling och insatser för att främja företagande. Start-Up Stockholm är ett initiativ av Stockholms NyföretagarCentrum i samarbete med Stockholms stad, Almi Företagspartner, Länsstyrelsen, Tillväxtverket, SEB, PwC och Trygg-Hansa