Netigate-grundarna investerar i nytt SaaS-bolag inom Customer Success

Seventy-three Investment AB, som ägs av de tidigare ägarna och grundarna till Netigate AB, Victor Molander och Jakob Freudenthal, har precis genomfört en seed-investering i Startdeliver AB. ”Kapitalet är en injektion för att accelerera utveckling av produkten och ökad tillväxt.” Säger Victor Molander, Seventy-three Investment AB, som även går in i Styrelsen.

Startdeliver är en ny generationen mjukvara (SaaS) inom Customer Success - ett nytt sätt att jobba med kunder. ”Företag som använder Startdeliver är datadrivna och jobbar med att leverera mätbara resultat till sina kunder, allt sker i och genom vår plattform. De här företagen har insett att det enda långsiktiga sättet att växa är att aldrig sluta leverera.” Säger Johan Nilsson, VD och grundare till Startdeliver.

Victor Molander och Jakob Freudenthal var tidigt ute med SaaS när de lanserade Netigate i början av 2000-talet, och lyckades sedan expandera ut i både Norden och Europa innan de sålde bolaget 2016. ”Vi känner väl till styrkan med SaaS-modellen och ser nu hur det formligen exploderar i företag som bygger på den. Alla dessa system och tjänster måste dock användas och ge värde för att behålla sina kunder. Därav investeringen i Startdeliver, som vi tycker ligger väldigt rätt med sin produkt.” Säger Victor Molander.

Johan Nilsson, grundare och VD på Startdeliver, har också en bakgrund inom SaaS då han tidigare var VD på Upsales Technology AB. ”Det känns extremt bra att ha med sig Victor och Jakob på den resa vi nu gör. De förstår exakt produkten och har själva gjort den europeiska tillväxtresa som vi nu påbörjat.” Säger Johan Nilsson.

Victor Molander, Partner Seventy-Three Investement AB, victor@73i.se
Johan Nilsson, VD Startdeliver AB, jnilsson@startdeliver.com