STARWEB I NYTT SAMARBETE MED GET A NEWSLETTER

Som ett led i att utveckla funktioner som ger ökad försäljning erbjuder Starweb nu som enda e-handelsleverantör en inbyggd koppling till Get a Newsletter med 1000 kostnadsfria mailutskick per månad.

E-postmarknadsföring är ett effektivt redskap när det kommer till kundlojalitet, varumärkesbyggande och inte minst försäljning. Starweb lanserade i december funktionen Avancerad kundsegmentering, med möjlighet att söka, filtrera och dela in kunder i olika målgrupper. Nu finns även en direktkoppling till Get a Newsletter tillgänglig. Ett utmärkt redskap för riktade kampanjer eller nyhetsbrev i ett gränssnitt som alla kan förstå.

Johan Lindstedt, VD Starweb:

”Med direktkopplingen i Starweb överför du enkelt dina kunders e-postadresser för riktade kampanjer eller nyhetsbrev. Det är väldigt smidigt att komma igång, du väljer de kunder eller nyhetsprenumeranter som du vill överföra till Get a Newsletter, anger ett namn på vad listan med e-postadresser ska heta och överför allt med ett klick!”

Martin Zimmerman, VD Get a Newsletter:

”Vi ser fram emot samarbetet med Starweb och ser det här som ett viktigt steg i att uppnå vår vision om att erbjuda marknadens mest användarvänliga nyhetsbrevsverktyg. Genom direktkopplingen till Starweb kan vi ännu bättre hjälpa våra gemensamma kunder att öka sin försäljning och stärka deras kundrelationer. ”

Om Get a Newsletter

På Get a Newsletter ser vi e-postmarknadsföring som ett långsiktigt medel för att stärka relationen till dina kunder. En god kundrelation är nyckeln till framgång. Sedan slutet av 2007 har vi haft som mål är att bli det enklaste verktyget för nyhetsbrev. Get a Newsletter har idag 23 000 användare. Läs mer på www.getanewsletter.com

Om Starweb

Starweb E-handelslogik AB grundades år 2000 och är ett av de första företagen i Sverige som utvecklat en plattform för webbaserad e-handel. I över ett decennium har vi jobbat stenhårt för att ta fram en riktigt bra webbutik utan start- eller transaktionsavgifter. Idag har Starweb över 800 nöjda kunder bl.a. TUI, Expo, Sveriges Radio, Strands och Stureplanskliniken. Läs mer på www.starweb.se