Starweb lanserar ny webbplats

Starweb lanserar en ny webbplats där e-handlare inspireras att våga växa online och där Starweb ger hjälp hela vägen längst e-handelsresan. Under två decennier har Starweb byggt upp en gedigen know-how inom e-handel och vill nu dela med sig av all e-handelskunskap.

De senaste 6 månaderna har Starweb utformat en helt ny webbplats med syftet att skapa en stark helhetsupplevelse och öka kännedomen kring hela ekosystemet för e-handlare. Fokus är att det ska vara enkelt att hitta på webbplatsen genom en tydligare navigation, bättre innehåll och en design där besökarna snabbt får en förståelse över vad e-handlare bör tänka på.

"För framtidens e-handlare är det avgörande att förstå vikten av att ge ett bestående intryck. Det kan man göra genom att skapa en identitet som besökarna minns. Identiteten kan Starweb hjälpa handlare att lösa, och även hur man ska tänka kring sitt e-handels ekosystem. Allt detta och mycket mer visar Starweb tydligt på vår nya webbplats vilket vi hoppas på ska ge handlare en större insikt, säger Johan Lindstedt VD för Starweb.

Användningstester har genomsyrat arbetet med den nya hemsidan och resultatet är två helt nya kommunikationsstilar baserat på om besökaren ska “starta e-handel" eller “vill växa obehindrat”. Arbetet fortsätter även efter lansering. Bland annat pågår arbetet med att skapa en guide som ska omfatta allt e-handlare behöver för att kunna driva och skala sin e-handel.

"E-handel är ett oerhört brett område, många byråer och plattformar tittar på enskilda funktioner eller enskilda tjänster för att förbättra för handlaren, medan Starweb tittar på hela kundresan för slutkunden. Från att slutkund söker på Google tills att de får varan levererad. Är slutkunden nöjd så är garanterat vår handlare nöjd, säger Johan Lindstedt VD för Starweb.

Starwebs mål är att hjälpa e-handlare att växa obehindrat online oavsett om det är med en e-handel eller flera, med en fysisk butik eller flera, i ett land eller inom flera länder.

Boka ett möte eller besök Starwebs kontor i Malmö och Stockholm med närmare 30 anställda. Välkomna oavsett bransch eller storlek!