Pressinbjudan: Har EU reflekterat klart? - Öppet seminarium inför EU-toppmötet

Pressmeddelande 31 maj 2006 Statsrådsberedningen Kommittén för EU-debatt Vad har framkommit under "tankepausen" och vilka förväntningar finns inför det framtida samarbetet i EU? Vilka visioner har riksdagspartierna när det gäller EU:s framtid? Det är några frågor som kommer att besvaras under seminariet som arrangeras av Kommittén för EU-debatt och Riksdagens EU-nämnd. I samband med seminariet kommer Kommittén för EU-debatt att överlämna en rapport till regeringen, som sammanfattar den svenska debatten under reflektionsperioden. Medverkar gör bland andra: Gunilla Carlsson (m) Carl B Hamilton (fp) Ingvar Svensson (kd) Jan Andersson (c) Hillevi Larsson (s) Ulf Holm (mp) Sven Erik Sjöstrand (v) Bosse Ringholm (samordningsminister i EU-frågor) Magnus Carlsson (ordf. Svenska Naturskyddsföreningen) Roger Kaliff (Sveriges Kommuner och Landsting) Moderator: Jonas Hallberg Anmälan till: info@eudebatt.nu eller ring 08-543 561 50 Om ni vill ha mer information om seminariet kontakta: Maria Ermanno Fäldner, tel: 08-405 29 11 E-post: maria.ermanno-faldner@primeminister.ministry.se Eva Sterndal, EU-nämnden Riksdagen, tel: 08-786 43 54 E-post: eva.sterndal@riksdagen.se Anna Ekström (ordf. SACO) Jens Ergon (Attac) Tid och plats: Onsdagen den 7 juni, kl, 10-14, Riksdagens förstakammarsal, ingång Riksplan Kontakt: Maria Ermanno Fäldner Projektledare, Kommittén för EU-debatt 08- 405 29 11 070-211 27 03 maria.ermanno-faldner@primeminister.ministry.se. Sara Estmer Presskontakt, Kommittén för EU-debatt 08-405 55 94 070-722 96 47