STATSRÅDENS ENGAGEMANG VECKA 21-22

Med reservation för eventuella ändringar För ytterligare information hänvisas till respektive statsråds pressekreterare Statsrådsberedningen GÖRAN PERSSON 30/5 Invigningsanförande vid World Bioenergy 2006, Jönköping 31/5 Anförande vid PROs Gysingedagen 1/6 Deltar vid riksdagens muntliga frågestund BOSSE RINGHOLM 22/5 Partidag på Gotland Överläggningar med Svenska Spel, Visby 24/5 Överläggningar med Kroatiens utrikes , EU och integrations minister Kolinda Graber-Kitorovic, Rosenbad 28/5 Närvarar vid VM-finalen i innebandy, Stockholm 29/5 Deltar vid möte med vinnarna av EU-upplysningens kunskapstävling, Rosenbad 31/5-1/6 Deltar vid statsbesök i Ankara och Istanbul, Turkiet Justitiedepartementet THOMAS BODSTRÖM 23/5 Partiarrangemang i Örebro län 30/5 Deltar vid informationskampanj tillsammans med JämO Claes Borgström 31/5 Riksdagsdebatt 1-2/6 Deltar vid RIF-rådsmöte i Luxemburg JENS ORBACK 22/5 Rådslag i Malmö samt partidag i Skåne 24/5 Partiarrangemang i Halmstad 29/5 Partidag i Kalmar och Oskarshamn 31/5 Medverkar vid Tylösandsveckan, Halmstad Utrikesdepartementet JAN ELIASSON 23/5 Bilateralt samtal med Polens utrikesminister Anna Fotyga samt gemensamt deltagande vid seminarium om EUs framtid, (Sverige och Polen), Stockholm Artighetsmöte med Stockholms diplomatiska kår Möte med Kroatiens utrikes och EU-minister Kolina Grabar- Kitarovic, Stockholm 27-28/5 Deltar vid EUs informella utrikesministermöte, Wien Försvarsdepartementet LENI BJÖRKLUND 22/5 Besöker Östersund 24/5 Officiell resa till Åbo 29/5 Riksdagsdebatt om krispropositionen Extra informellt nordiskt försvarsministermöte i Sverige 30/5 Deltar vid övning inom ramen för den nordiska snabbinsatsstyrkan tillsammans med Estlands och de nordiska försvarsministrarna, Enköping 31/5 Partidag i Huddinge Socialdepartementet BERIT ANDNOR 22/5 Deltar vid Handikappdelegationens möte, Stockholm Möte med Kvinnliga nätverket och studieansvariga i Byggnadsarbetareförbundets samtliga avdelningar, Rönneberga 23/5 Inledningsanförande vid Integration and Identity in the Baltic Sea Region, Fifteen Years of Nordic-Lithuanian Cooperation, vilnius 29/5 Partidag i Linköping 30/5 Deltar vid TCO-arrangemang i Stockholm 31/5 Partidag i Bollnäs 1/6 Möte med Nordiska Rådets svenska delegation, Stockholm YLVA JOHANSSON 21-23/5 Deltar vid WHA-möte i Geneve 24/5 Partiarrangemang i Solna 30/5 Besöker RSMH, Stockholm 31/5 Medverkar vid konferensen Forum för frivilligt socialt arbete, Stockholm MORGAN JOHANSSON 22-23/5 Deltar vid Världshälsoförsamlingens möte i Genève 29/5 Deltar vid socialpolitisk debatt, Stockholm Deltar i samtal om rökning och andra folkhälsoproblem, Stockholm 31/5 Deltar vid EU-nämndens sammanträde 2/6 Deltar vid ministerrådsmöte, EPSCO, Luxemburg Finansdepartementet PÄR NUDER 30/5 Partidag i Västerås och Eskilstuna 2/6 Deltar vid EU-nämndens sammanträde SVEN-ERIK ÖSTERBERG 22/5 Deltar vid Sparbankernas Riksförbunds årsstämma, Sunne 23/5 Besöker Beridna högvakten 30/5 Medverkar vid Tylösandsveckan, Halmstad 31/5 Partiarrangemang i Västmanland Försäkringsföretagsutredningen överlämnar slutbetänkande Medverkar vid förvaltningspolitiskt seminarium Utbildnings- och kulturdepartementet LEIF PAGROTSKY 22/5 Närvarar vid Polarprisutdelningen, Stockholm 23/5 Pressträff och utdelning av Designårspriset, Stockholm 30/5 Deltar vid SNS-seminarium 31/5 Riksdagsdebatt om public service-propositionen Delar ut Astrid Lindgren-priset, Stockholm 3/6 Deltar vid invigning av sommarutställning på Akvarellmuseet i Skärhamn LENA HALLENGREN 22/5 Partidag i Karlskrona 23/5 Partidag i Köping 27/5 Partiarrangemang i Mönsterås 29/5 Partidag i Västervik 31/5 Besöker Kalmar och Växjö 1/6 Deltar vid möte med en ungdomsgrupp i Kommunal Halland 2/6 Medverkar vid Tylösandsveckan, Halmstad IBRAHIM BAYLAN 22/5 Partidag i Stockholm 23/5 Uppvaktning av Gerda Hasselfeldt, Bundestages Vicepresident 24/5 Partidag i Mölndal 27/5 Närvarar vid Umeå Universitets doktorspromotion 29/5 Partidag i Uppsala län 31/5 Besöker Varberg och Halmstad 1/6 Medverkar vid Tylösandsveckan, Halmstad Jordbruksdepartementet ANN-CHRISTIN NYKVIST 22/5 Deltar vid ministerrådsmöte, jordbruk och fiske, Bryssel 24/5 German Wine Queen överlämnar korg med sparrisskörd 29-30/5 Deltar vid informellt jordbruksministerrådsmöte, Krems, Österrike 30/5 Anförande vid LRFs riksförbundsstämma, Piteå 31/5 Deltar vid LRF-hearing, Piteå 2/6 Anförande vid Världsmiljödagen om hållbar produktion och konsumtion, matmanifestet, Stockholm Miljö- och samhällsbyggnadsdepartementet MONA SAHLIN 22/5 Möte med Mozambiques energiminister, Stockholm Möte med Greenpeace, Svenska Naturskyddsföreningen och Världsnaturfonden, Stockholm 23/5 Anförande vid Svenska Miljöinstitutets jubileumskonferens 2006, Stockholm Möte med Hyresgästföreningen 29/5 Möte med Svenska Lokaltrafikföreningen, Stockholm Besöker Elsäkerhetsverket 30/5 Prisutdelare i tävlingen Future City, Stockholm Anförande vid Samhällsbyggnadsdagen, Stockholm 31/5 Medverkar vid Tylösandsveckan, Halmstad LENA SOMMESTAD 22/5 Partiarrangemang i Uppsala och Bålsta 29/5 Deltar vid konferensen CleanMed Europé, Stockholm 30/5 Partiarrangemang i Jönköpings län Deltar i konferens vid Svenska Renhållningsverksföreningen årsmöte, Jönköping 31/5 Medverkar vid seminariet Det vi gör idag blir barnens framtid som hålls under VM i Samarbete, Stockholm 1/6 Partiarrangemang i Uppsala 2/6 Medverkar vid Tylösandsveckan, Halmstad Näringsdepartementet THOMAS ÖSTROS 24/5 Deltar vid OECD-möte i Paris 29/5 Deltar vid Konkurrenskraftsrådsmöte i Bryssel 31/5 Partiarrangemang i Uppsala 1/6 Deltar vid Företagarnas partiutfrågning Valbar, Stockholm 7/6 Inviger Chalmers Lindholmens Säkerhetscentrum, Göteborg 8/9 Anförande vid konferens Russia in Global Business, Today and Tomorrow. First step to G8 Accordd in Stockholm, Stockholm Interpellationssvar i riksdagen ULRICA MESSING 22/5 Partiarrangemang i Gävle 23/5 Medverkar vid ALLIS 10-årsjubileum, Söderhamn, Aktiv levande landsbygd i Söderhamn 29/5 Medverkar vid Skogsstyrelsens skogspolitiska seminarium, Stockholm Möte med Swedish Winter Test Region, Stockholm Deltar vid möte om barnsexturism, Stockholm 30/5 Riksdagsdebatt om transportpolitiken 31/5 Partiarrangemang i Sundsvall Medverkar vid Offentliga rummet 2006, prisutdelare av Guldlänken, Sundsvall 1/6 Medverkar vid internationell hamnkonferens, Stockholm 2/6 Möte med EU-kommissionär Jacques Barrot, Stockholm Partiarrangemang i Stockholm HANS KARLSSON 22/5 Partiarrangemang i Ludvika 23/5 Partiarrangemang i Göteborg 29/5 Medverkar vid magisterkurs på Danderyds sjukhus 30/5 Deltar vid möte med LO lokalt i Katrineholm Medverkar vid Elektrikerförbundets möte i Stockholm 31/5 Deltar vid EU-nämndens sammanträde 1-2/6 Deltar vid ministerrådsmöte, EPSCO, Luxemburg