Anders Djupenström blir regionchef i region Nord

Anders Djupenström blir regionchef i region Nord

Anders Djupenström är gammal i gemet, men ung i sinnet. Han startade sin karriär inom branschen redan 1997 på NCC Maskin. Därefter blev det några år på Cramo innan han, 2004, började på Ramirent.

- Jag har gått den långa vägen i min arbetskarriär. Började som säljare vilket ledde till kundcenterchef, och sen till Hubb Chef, en vända på KAM och slutligen Regionchef. Det har varit en kul och framförallt lärorik resa.

Anders älskar mötet mellan all personal och kunderna. Han gillar när bra affärer går i lås och när han ser medarbetare vara engagerade på arbetsplatsen. Fritiden spenderar han gärna med familjen, fru och tre barn, men tar sig även ut i naturen eller för att träna då och då. Skidåkning, cykling och fågeljakt är några av hans stora intressen.

När vi frågor Anders vad ”Smooth service with a smile” innebär för honom svarar han:
- Jag vill att vi ska göra det så enkelt som möjligt för kunden och alltid sprida glädje. Det ska kännas bra för både kunder och personal att vistas på våra kundcenter.
Och avslutar därefter med:
- Jag tror att både Ramirent och Stavdal har mycket att lära av varandra i den här sammanslagningen. Ser fram emot att lära mig mer om Stavdals sätt att göra affärer, speciellt inom lift segmentet.

• Byggnadsindustrin

Stavdal är ett av de ledande uthyrningsföretagen i Sverige. De har en av marknadens mest kompletta och moderna maskinparker med bland annat liftar, byggmaskiner, anläggningsmaskiner och bodar. Företaget erbjuder även tjänster som etablering/montage av ställning, fallskydd, byggström samt utbildningar inom bygg, industri, anläggning och evenemang. Stavdal omsätter cirka 850 MKR, har cirka 280 medarbetare (2018) och finns representerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Lund, Karlstad, Jönköping, Trollhättan, Lidköping,Vara och Oslo och Jessheim. Läs mer på. www.stavdal.se

Therese Sundbye

Presskontakt Kommunikatör 0728 87 75 28