Autocirc ny partner till STCC – lanserar ”Weekend Winner”-pris

Autocirc ny partner till STCC – lanserar ”Weekend Winner”-pris

STCC TCR Scandinavia stärker arbetet kring återvinning och miljö med ett nytt samarbete med Autocirc – ett marknadsledande företag vad gäller återanvändning inom bildelsbranschen.

– Framtidens STCC bygger på att vi skapar en cirkulär ekonomi som fokuserar på återvinning och grön teknik. Vi är glada att få med ytterligare en aktör, som vi tillsammans kan nå våra mål med, säger Micke Bern, vd STCC.

Autocirc kommer att vara med och dela ut pris till ”Weekend Winner”, den förare som plockar mest poäng under respektive helg.

– STCC är en unik plattform som förenar sport, teknikutveckling och affärer. Autocirc är stolta över att kunna vara med och bidra med kunskap för framtidens bilsport, säger Johan Livered, Autocirc.

Autocirc är navet i ett cirkulärt återanvändningskoncept. Tillsammans med flera fristående aktörer minimerar företaget materialspill och tillgodoser bildelsmarknaden med ett stabilt flöde av hållbara reservdelar.

Genom att skapa en affärscirkel som återanvänder och förlänger livslängden på begagnade delar kan Autocirc behålla så många bildelar som möjligt. Det gör att vi kan optimera livslängden på bildelar. Läs mer på: https://www.autocirc.com/

STCC äger de kommersiella rättigheterna till racingserien STCC. Mästerskapet bildades 1996 och har sitt säte på Ljungbyheds Motorbana i Skåne. STCC driver och arrangerar en av Sveriges största arena- och TV-sporter. I STCC:s evenemang avgörs, i samarbete med Svenska Bilsportförbundet, de svenska mästerskapen i klassen STCC.

Hemsida STCC: www.stcc.se