Lestrup Racing Team

Lestrup Racing flyttar in i nya lokaler och laddar för titelfight i STCC 2022

Lestrup Racing Team har flyttat in i nya lokaler Stockholm som del av en förstärkt titelsatsning till STCC TCR Scandinavia 2022 där de planerar att tävla med minst två bilar.

– Vårt mål för 2022 är fast satt på att ta tillbaka STCC-titlarna där de hör hemma hos Lestrup Racing Team och en nyckeldel i detta är våra nya lokaler i Stockholm, säger Fredrik Lestrup, delägare av Lestrup Racing Team.

– Vi planerar att driva minst två bilar i STCC 2022.

De nya lokalerna är på 400 kvadratmeter och är helt dedikerade till teamets STCC-satsning.

– De nya lokalerna är som natt och dag för oss vad gäller effektivitet och allt kopplat till utvecklingen av våra STCC-bilar, säger Fredrik Lestrup.

– Vi har utrymme att driva upp till fyra bilar och detta är en viktig del i vår utökade satsning för framtiden.

Lestrup Racing Team tog hand om silvermedaljen i årets teammästerskap samtidigt som Oliver Söderström tog hand om juniortiteln och slutade på fjärde plats i förarmästerskpaet.

Teamkollegorna Mikael Karlsson och Robin Knutsson tog varsin seger under säsongen med sjunde respektive nionde plats i mästerskapet.

– Medan vi inte nådde vårt huvudmål om att försvara titlarna i förarmästerskapet och teammästerskapet så hade vi ett bra år med konkurrenskraftig fart och fokus för 2022 är att knyta ihop säcken, säger Fredrik Lestrup.

– Vi har inget tvivel om att vi har vad som krävs för att utmana om 2022-titlarna och vi kommer att avslöja mer information om våra förare till kommande säsong under vintern.

Johan Meissner
Pressansvarig - STCC AB