Steamery lanserar Cirrus No.3 Iron Steamer.

Steamery tar klädvård till en ny nivå och lanserar en hybridsteamer

I september utökar klädvårdsföretaget Steamery sitt sortiment och lanserar en ny innovation inom moderna klädvårdsprodukter. Det nya tillskottet heter Cirrus No.3 Iron Steamer, som kommer med både innovativa funktioner och en sofistikerad design. En nyhet som passar utmärkt in i Steamerys ekosystem av klädvårdsprodukter, som gör det enkelt att ta hand om dina kläder.

Det svenska varumärket Steamery, känt för sina smarta, moderna och minimalistiska klädvårdsprodukter, utökar nu sitt produktsortiment. Under de senaste åren har Steamery arbetat med produktutvecklingen av den nya generationen handsteamers, och nu kan de äntligen tillkännage sin banbrytande nyhet - Cirrus No.3 Iron Steamer.

Det har varit en spännande resa att designa och utveckla Iron Steamern under de senaste två åren. Idén om en hybridsteamer kom från en önskan om att skapa en produkt där du inte behöver välja mellan en steamer och ett strykjärn, beroende på om du vill ha en pressad eller steamad look. Att äntligen lansera denna produkt känns som ett stort steg för vårt företag och detta är definitivt ett stolt ögonblick för oss som team, säger Frej Lewenhaupt, medgrundare och vd på Steamery.

Cirrus No.3 Iron Steamer
Den nya Cirrus No.3 Iron Steamer kännetecknas av sofistikerad design och hög prestanda. Det är en unik hybrid mellan ett strykjärn och en steamer, som har den ideala balansen mellan funktionalitet och estetik. Den är utrustad med en frontplatta som värms upp till samma värmenivå som ett strykjärn. Frontplattan värms upp på endast 25 sekunder och förbättrar ångkvaliteten, hjälper till att torka tyget och får kläderna att återfå sin ursprungliga form. Cirrus No.3 Iron Steamer kommer med ett bärbart värmeskyddande pressverktyg och är mindre än en vanlig handsteamer, vilket gör att den är smidig att ta med sig på resan.

Cirrus No.3 Iron Steamer har en unik design med en stilren skandinavisk minimalism och finns i två färger, Sand och Charcoal. Den är skonsam, men effektiv, och fungerar på alla typer av tyger. Produkten kostar 1 600 kr och kommer att finnas tillgänglig online på steamery.se från den 22:a september samt i utvalda butiker från den 27:e september.

Taggar

Steamery är ett skandinaviskt klädvårdsföretag som startades 2014 av Frej Lewenhaupt, Petra Ringström och Martin Lingner. Under 2020 sålde bolaget mer än 120 000 steamers och på sex år har de blivit det ledande varumärket inom klädvård. Steamerys mission är att inspirera och utbilda andra att ta bättre hand om sina kläder så de både ser fina ut och håller längre. Deras återförsäljare är några av världens mest prestigefyllda mode- och designbutiker såsom Mr. Porter, Selfridges och MoMA. Steamery har uppmärksammats av internationell media och däribland Vogue, Finanical Times, Esquire, The Telegraph, GQ, Harper’s Bazaar och Deezen.

Lisa Wirenfelt

Presskontakt Head of Marketing & PR International 073-5329456
Maja Engstrand

Presskontakt Marketing & PR Coordinator International 076-3257790

Steamery

Steamery är ett skandinaviskt klädvårdsföretag som startades 2014 av Frej Lewenhaupt, Petra Ringström och Martin Lingner. Under 2020 sålde bolaget mer än 120 000 steamers och på sex år har de blivit det ledande varumärket inom klädvård. Steamerys mission är att inspirera och utbilda andra att ta bättre hand om sina kläder så de både ser fina ut och håller längre. Deras återförsäljare är några av världens mest prestigefyllda mode- och designbutiker såsom Mr. Porter, Selfridges och MoMA. Steamery har uppmärksammats av internationell media och däribland Vogue, Finanical Times, Esquire, The Telegraph, GQ, Harper’s Bazaar och Deezen.

Steamery
Sankt Paulsgatan 22B