På bilden: Alexander Öjdal

Steelstar Agency presenterar sin webbutvecklare Alexander Öjdal

Vi fortsätter att presentera stjärnorna bakom Steelstar Agency, och den här veckan riktar vi blickarna mot vår webbutvecklare, Alexander Öjdal!

Kan du berätta lite om dig själv och det du gör på Steelstar?

Jag heter Alexander Öjdal, är 30 år, bor i Stockholm och driver i dagsläget webbyrån zelA Sverige. Jag arbetar med det grafiska på Steelstar med huvudfokus på webbplatsen då jag är webbdesigner/webbutvecklare.

Vilken aspekt av ditt jobb tycker du är mest givande och varför?

Jag tycker att det mest givande med mitt jobb är det kreativa och den uppskattning jag får från kunder. Att skapa olika former, hemsidor eller andra grafiska element är otroligt givande då varje uppdrag är unikt och kräver olika lösningar. Det är bara ens fantasi som kan sätta stopp för skapandet, vilket jag anser är otroligt berikande.

Finns det några utmaningar? Vad motiverar dig att göra ditt bästa på jobbet?

Självklart finns det utmaningar i alla branscher. I det jag håller på med kan den största utmaningen vara att hålla jämna steg med den snabba utvecklingen. Varje dag introduceras nya verktyg eller information som kan vara avgörande för att vara så konkurrenskraftig som möjligt. Det som motiverar mig att göra mitt bästa jobb är självklart kunderna och de människor jag samarbetar med. Det finns inget bättre än att se eller höra hur nöjd en kund eller kollega är med ens arbete; det är det som driver mig att fortsätta utvecklas.

Varför Steelstar Agency?

Det enkla svaret här är Lisa Stålstierna. Jag har arbetat med Lisa under en längre tid och slutar aldrig imponeras av hennes driv och inspiration. Hon är en mycket dedikerad och inspirerande person som jag har extremt stor respekt för, med tanke på det hårda arbete hon lägger ned varje dag för att hjälpa sina klienter och kunder. Människor som henne får mig att sträva mot att bli bättre, vilket för mig är nyckeln till framgång. Dessutom tycker jag att Steelstar är en fantastiskt spännande och givande arbetsplats där det alltid händer mycket.

Har du några tips för andra som vill jobba med webbutveckling?

Absolut, var inte rädd för framtiden. Det är lätt att oroa sig för att AI kommer ta över jobben, men det stämmer inte. Istället bör man utnyttja den digitala världen och dess verktyg för att underlätta och effektivisera sitt arbete. I slutändan kommer människor alltid känna större trygghet med en mänsklig kontakt än med en robot. Så mitt tips är att utnyttja de fantastiska verktyg som finns idag samtidigt som du upprätthåller en nära relation till kunden. Det är den bästa vägen för de som vill arbeta inom webbutveckling eller det grafiska området!