På bilden: Frans Jeppsson Wall. Fotograf: Norrlenningen. Grafisk designer: Ylva Sandström.

Frans är tillbaka och lanserar låten "Wasn't Meant To Be"

Frans, den älskade svenska sångaren och Eurovision-deltagaren, gör en efterlängtad återkomst till musikscenen med sin nya singel "Wasn't Meant To Be". Låten, som släpps fredagen den 26 januari 2024, är ett verk som utforskar teman av relationer och acceptans av det oundvikliga.

Om "Wasn't Meant To Be"

Den nya låten "Wasn't Meant To Be" skildrar en upplevelse av två individer som kämpar för att passa ihop, men som inser att det ibland inte är meningen att vara. Låten uttrycker en stark känsla av realism och självinsikt, vilket också speglar Frans personliga och artistiska mognad.

Frans är inte bara tillbaka med en ny singel, utan han planerar också att släppa fler låtar under året som utforskar livets olika aspekter. Hans kommande verk är en samling av personliga och andras berättelser från möten i nattlivet där han arbetat i bar – en blandning av möten som väcker glädje, sorg och reflektion.

På lördagen 27/1 kommer Frans att framträda med sitt band på Berns för att fira hans nya låt och tidigt på söndagsmorgon 28/1 framför han även låten live på Nyhetsmorgon med tillhörande intervju.

Frans karriärsresa
Frans Jeppsson Wall, mer känd som Frans, slog igenom nationellt som sjuåring med sin hyllningssång till Zlatan Ibrahimović, "Who's da Man". Efter detta följde en framgångsrik resa som kulminerade i hans seger i Melodifestivalen 2016 med låten "If I Were Sorry". Hans framträdande i Eurovision Song Contest samma år belönades med en imponerande femteplats och bidrog till att cementera hans ställning inom svensk musik. "If I Were Sorry" har sedan dess uppnått över 120 miljoner streams, vilket vittnar om låtens bestående popularitet och Frans’ talang som artist.

Frans artistiska resa har präglats av en mångsidighet som sträcker sig från reggae och jazz till modern pop, och rap. Hans långvariga sökande efter sin artistiska identitet har lett till en djup förståelse och ett uttryck som är genuint och äkta.

"Jag har letat efter mig själv i snart 20 år och jag har insett att den processen aldrig kommer att avslutas. Men här är vi idag", säger Frans.