Artwork '' Don't Miss The Beat'' med artisten Frans Jeppsson Wall | Artwork av Tommy Lindblom

Frans hyllar sommaren med nya låten ''Don't Miss The Beat 24/5''

Den folkkära svenska artisten Frans är tillbaka för att välkomna sommaren med sin sprudlande nya singel "Don't Miss The Beat". Denna låt släpps via skivbolaget Steelstar Records den 24 maj och är garanterad att bli säsongens dansgolvshit.

Om "Don't Miss The Beat"

"Don't Miss The Beat" är en uppfriskande, energisk låt som perfekt fångar sommarens glädje och lätthet. Med sin medryckande melodi och livliga rytmer, är låten en uppmaning att släppa alla bekymmer och dansa in sommarnätterna. Frans kombinerar charmiga texter med ett oemotståndlig beat som får lyssnaren att omedelbart vilja röra på fötterna.

"Denna låt är en hyllning till sommaren, friheten och de där ögonblicken som får dig att känna att allt är möjligt. Jag ville skapa något som känns lika friskt som en perfekt sommardag."
För mig handlar det om att välkomna äventyr, det har varigt en lång vinter och det känns befriande att äntligen välkomna solen och värmen.
Förklarar Frans om den nya låten.

Ni kan idag redan höra låten på Rix FM Fresh!

Frans karriärsresa

Frans Jeppsson Wall fick sitt stora genombrott i Melodifestivalen 2016 med låten "If I Were Sorry", som tog honom till Eurovision där han landade på en imponerande femte plats. Redan innan dess var han känd för låten "Who's Da Man", en hyllningssång till Zlatan Ibrahimović. Trots denna framgång har Frans varit ganska frånvarande på den svenska musikscenen de senaste åren, då han har dragit sig tillbaka för att fokusera på låtskrivandet. Vi är nu glada över att få höra resultatet av denna satsning! Hans förmåga att blanda genrer som pop, jazz och reggae har gjort honom till en mångsidig och älskad artist.

Senast såg vi honom under Eurovision 2024, där han delade ut Sveriges röster och medverkade i en rad shower i Malmö under Eurovisionveckan.

"Musiken har alltid varit mitt sätt att uttrycka mig, och varje ny låt är ett äventyr. ''Don't Miss The Beat' är min inbjudan till alla att fira sommaren med öppet hjärta och dansande steg," tillägger Frans.

Låten är skriven av Frans Jeppsson Wall och producerad av Isac Halldin (tidigare arbetat med Viktor Leksell) och Jakob Redtzer (tidigare arbetat med Felix Sandman & Astrid S, Cazzi Opeia och Theoz) med Peter Åberg på trumpet.