Foto: Tommy Lindblom

Jezzie släpper den efterlängtade låten ’'Trigger’' den 29 mars

Efter två lyckade singelsläpp och vinsten i 'Stage Academy Artist' är Jezzie redo att ta världen med storm när hon släpper sin tredje singel, ’Trigger’, den 29 mars tillsammans med Steelstar Records.

Med över 80 000 streams på sina tidigare låtar, bjuder Jezzie på ännu en minnesvärd melodi för sina fans. ’Trigger’ berättar om en hypotetisk mordhistoria som utforskar känslorna av att bli utnyttjad i ett förhållande. Låten belyser även vikten av vänskap och lojalitet, med texten "If you make the plans, I ́ll pull the trigger", som framhäver att ens vänner alltid kommer att finnas där i de mörkaste stunderna.

Jessie Olsen, 18 år från Norrköping började göra musik som ett sätt att bearbeta tankar och känslor, genom sången och musiken har hon kunnat uttrycka sin egen psykiska ohälsa och även uppmuntra andra till att våga prata om hur de mår. Hon gör musik på ett lättsamt och dansvänligt sätt men med tydliga budskap och viktiga texter.

'Trigger' är ett välkommet tillskott till repertoaren och förväntas ta Jezzie till nästa steg i karriären.