Omslagsbild - William Baker - O Helga Natt / Fotograf: Gustav Karlström. Grafisk design: Ylva Sandström

Operasångaren William Baker lanserar debutsingeln ´´O Helga Natt´´

Steelstar Agency är stolta över att offentliggöra nyheten om kommande låtlansering med det nya tillskottet inom management, som är med den framstående operasångaren William Baker.

Med en redan imponerande karriär bakom sig, går William nu in i en ny fas med vårt team och vi ser fram emot en rad spännande projekt tillsammans. Först ut är en egen tolkning av den älskade julklassikern "O helga natt" som släpps idag, producerad genom Steelstars innovativa 360-lösning med management och skivbolag inom samma bolag så är låten planerad att släppas på Steelstar Records i perfekt tid för lucia och julen.

Som en rutinerad operasångare har William Bakers röst ekat i operahus, konsertsalar, och över TV- och biografdukar. Hans noterbara framträdanden inkluderar Prinsessan Madeleine och Chris O'Neills bröllopsmottagning, 'Jul med Carola', och 'Carmina Burana' på Folkoperan och Globen. Dessutom har han bidragit med sin talang till flera låtar i den svenska versionen av Disneyfilmen "Skönheten och odjuret".

"Att få tolka 'O helga natt' och släppa den som min första singel är en dröm som blir verklighet. ´´O helga natt', julens paradnummer som för tankarna till Jussi Björlings maffiga version, har varit en låt som jag haft äran att framföra i olika sammanhang. En mäktig duet tillsammans med Carola, på traditionella julottor och midnattsmässor, och till och med på en minnesvärd kräftskiva mitt i sommarn.
Genom åren har jag hört berättelser om de fantastiska ögonblick som människor förknippar med denna tidlösa melodi.
" berättar William Baker.

För att fira Williams debutsingel har han fått äran att gästa en av Sveriges mest populära morgonshower, Rix Morron Zoo, tillsammans med den omtyckta radioduon Roger och Laila. Klockan 08:00 kommer lyssnarna att få njuta av ett liveframträdande med William där han framför sin nya låt. Därefter besöker han Bollnäs-Martin och Richie Puzz på Bandit Rock för ytterligare ett framträdande.

Förutom hans musikaliska projekt, är William Baker aktuell med framträdanden i svenska kyrkor och företagsevenemang. Hans versatilitet som artist gör honom till ett eftertraktat namn för olika evenemang, inklusive julfester, sportevenemang, mässor och TV-produktioner.

´´Med denna nya satsning ser vi på Steelstar Agency fram emot att föra Williams extraordinära talang till en bredare publik och fortsätta att berika den musikaliska scenen med hans enastående talang!´´ säger Lisa Stålstierna, CEO på Steelstar Agency.