Totalt 78 lägenheter byggs i Västra Hamnen, Malmö

Totalt 78 lägenheter byggs i Västra Hamnen, Malmö

Första spadtaget är nu taget i det nya området Fullriggaren i populära Västra Hamnen i Malmö. Här kommer Stena Fastigheter att bygga 40 hyresrätter och 38 bostadsrätter.

Fastigheterna Briggen 1 och 2 byggs för minimal miljöpåverkan och utifrån Miljöbyggprogram SYDs krav på hållbarhet. Fokus kommer att ligga på energi- och miljöfrågor och fastigheterna byggs som lågenergihus. Byggnaderna kommer att uppföras med byggstart under hösten 2010 och beräknas färdiga våren 2012.

Smarta, moderna lösningar
Lägenheterna kommer att få en spännande och modern planlösning med god standard. Detta gäller för både hyresrätt och bostadsrätt. Tillval kommer dessutom att erbjudas respektive bostadsrättslägenhet.

- En gemensam gård med grönytor kommer att skapas för att nå gemenskap och trivsel för alla hyresgäster, säger Kjell Åkesson, VD Stena Fastigheter Malmö AB. Dessutom får alla hyresgäster och bostadsrätts köpare möjlighet att ansluta sig till en bilpool.

Så förmedlas lägenheterna
Bostadsrätterna kommer att förmedlas av Mäklarfirman Erik Olsson med start i oktober/november 2010. Prospekt och övrig information kommer då att kunna erhållas hos oss och/eller hos Erik Olsson. Priser är ännu inte fastlagda,  men de finns klara innan säljstart i oktober.

Vi kommer även att ha prospekt framme vid samma tidpunkt för hyresrätterna. Intresseanmälan kan lämnas till oss via vår webbplats och även genom BoPlats Syd. Vi rekommenderar därför att ställa sig i kö på på BoPlats Syd.