Interiör från CMB:s nya kontor.

CMB Projekt AB expanderar till 550 kvm hos Stena Fastigheter i centrala Malmö

CMB Projekt har under många år hyrt kontorslokaler av Stena Fastigheter i fastigheten Concordia på Baltzarsgatan i centrala Malmö. Nu tar CMB steget och flyttar från våning fem till våning tre i huset. De utökar därmed sin lokalyta från 310 kvm till 550 kvm.

- Vårt samarbete med Stena Fastigheter har gjort att vi har hittat och tillsammans skapat ett kontor att trivas och att växa i, säger Björn Gunnarsson, VD på CMB Projekt. Att möjligheten fanns i samma fastighet en trappa ner har underlättat hela processen för oss. Hela CMB Projekt ser med spänning fram emot att bo in oss och växa in i vårt nya kontor.

Fastigheten Concordia, på Baltzarsgatan i centrala Malmö, är byggd 1955 har ett attraktivt läge med en spännande arkitektur. I lokalen finns också Sveriges Radios gamla radioteater, som idag används som en lounge för informella möten och gemenskap. Med sin dubbla takhöjd och fönster i två våningar har rummet ett fantastiskt ljusinsläpp. Genomgående i lokalen är de synliga ventilationsrören som ger kontoret en modern industrikänsla och mycket karaktär.

Inför flytten till de större lokalerna på våning tre har CMB:s nya kontor fått en ansiktslyftning med målning, ny parkett och nya energisnåla vitvaror. Undertaket har frilagts upp till det råa betongbjälklaget för en rustik industrikänsla.

Förutom samarbetet med kontorslokaler arbetar Stena Fastigheter också tillsammans med CMB Projekt i flera större byggprojekt – bland annat den spännande utvecklingen av den gamla Trikåfabriken på Möllevången i Malmö. Där har CMB fått uppdraget att byggprojektleda hela ombyggnaden av Trikåfabriken i kvarteret Bilden.

- Vi är väldigt glada över att ha utökat vårt samarbete med CMB, säger Kasia Ljungberg, kommersiell fastighetschef på Stena Fastigheter Malmö. Vi är stolta över att CMB valde att expandera i våra lokaler och därmed fortsätter vårt samarbete. Vår långa, fina relation sträcker sig tillbaka till 2014 och det känns extra kul när det går bra för våra kunder som även är våra samarbetspartners.

CMB Projekt AB är verksamma i byggbranschen sedan 2009 och har väl dokumenterad erfarenhet inom bygg- och projektledning. Företagets kompetensområden sträcker sig över hela byggprocessen och omfattar besiktning, kontrollansvar PBL, projekteringsledning, projektledning, byggledning, upphandling, kalkyl och ekonomisk kontroll.

För mer information och kontakt

Kommersiell Fastighetschef Kasia Ljungberg
E-post: kasia.ljungberg@stena.com