IIntern rekrytering när Stena Fastigheter stärker upp byggorganisationen med ny avdelningschef

Sevil Ahmadi ny avdelningschef för Stena Bygg i Stockholm

Intern rekrytering när Stena Fastigheter stärker upp byggorganisationen med ny avdelningschef för deras projektutvecklingsbolag Stena Bygg i Stockholm.

Sevil Ahmadi har arbetat som projektchef på Stena Fastigheters projektutvecklingsbolag Stena Bygg sedan 2019 och har sedan i våras varit tillförordnad avdelningschef för Stena Bygg i Stockholm. Nu kliver hon, från den 1 november, permanent in i rollen.

Sevil har gedigen erfarenhet inom bostadsutveckling och har tidigare arbetat både på HSB bostad och BTH Bostad.

- Vi är väldigt glada att Sevil vill fortsätta i rollen som avdelningschef för Stena Bygg i Stockholm. Sevil har en lång erfarenhet, ett tydligt engagemang för stadsutvecklingsfrågor och är omtyckt för sitt sätt att leda och driva dessa frågor. Dessutom är denna internrekrytering ytterligare ett exempel på att vi har medarbetare som trivs och som vi kan ge möjlighet att utvecklas internt hos oss, säger Martin Gidenstam, vd på Stena Bygg.

-Jag är stolt över att ha fått förtroendet att kliva in och leda denna viktiga verksamhet inom Stena i en spännande, men utmanande tid. Vi som bolag står starka och har goda möjligheter och jag ser väldigt mycket fram emot att uppnå kreativa, hållbara och bra affärer tillsammans med mitt fantastiska team, säger Sevil Ahmadi, ny avdelningschef på Stena Bygg i Stockholm.

För mer information och kontakt:

Stena Fastigheter/Stena Bygg:
Martin Gidenstam, vd Stena Bygg, 073 942 09 74 eller martin.gidenstam@stena.com

Caroline Pettersson, chef marknad och kommunikation Stena Fastigheter Stockholm, 070 789 60 73 eller caroline.pettersson@stena.com