Stena Fastigheter köper ytterligare två kontorsfastigheter i London

Stena Fastigheter har, genom Stena Realty, förvärvat 2 kontorsfastigheter i London City i hjärtat av försäkringskvarteren mitt emot the Gherkin om totalt ca 55 000 sqft.

- Vi bedömer Londonmarknaden som fortsatt intressant och är mycket nöjda med att ha genomfört vårt andra förvärv här på kort tid här. Förra året förvärvade vi en fastighet i centrala London om 99 165 sqft och såg nu möjlighet till ytterligare en bra affär. I Sverige är det fortsatt dyrt, därför är vår strategi att förvärva bra fastigheter i centrala lägen i Europa, säger Christel Armstrong Darvik, koncernchef Stena Fastigheter.

Göteborg den 11 januari 2012
Stena Fastigheter AB

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christel Armstrong Darvik, koncernchef, Stena Fastigheter, tfn 070-542 34 84

Stena Relty B.V. är Stena Fastigheters internationella fastighetsbolag med verksamhet i Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Ungern, Luxemburg, USA och Kina. Fokus ligger på kommersiella fastigheter. Totalt äger Stena Realty direkt och indirekt fastigheter till ett marknadsvärde av cirka 600 miljoner euro.

I Sverige äger och förvaltar Stena Fastigheter totalt ca 2,2 miljoner kvadratmeter fördelat på 24 000 bostäder och 3 000 lokaler i Göteborg, Malmö och Stockholm samt Lund, Lomma och Uppsala.