Ett nytt boendealternativ växer fram i Hasselbacken i Stenungsund: Ett prisvärt som funkar för livets alla skeden.

Stenungsundshem satsar stort på Hasselbacken och bygger prisvärda hyresrätter med hållbarhet i fokus

Ett nytt boendealternativ växer fram i Hasselbacken i Stenungsund. Med ett starkt fokus på boendeekonomi och yteffektiva lägenheter, i kombination med höga ambitioner när det kommer till klimatavtryck, så öppnar vi snart för möjlighet att söka en nyproducerad lägenhet. Oavsett din livssituation finns här en lägenhet som passar just dig, och du kommer att kunna leva ett enkelt och aktivt liv med närhet till det mesta och bästa.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda nya hyreslägenheter, som balanserar ekonomi och miljö. Det är viktigt för oss att hålla hyrorna på en rimlig nivå samtidigt som vi strävar efter att minska vårt klimatavtryck, säger Thomas Dahl, projektchef på Stenungsundshem och fortsätter: ”Projektet är certifierat med Miljöbyggnad silver. Smarta materialval, ventilation och individuell mätning och debitering av varmvatten gör att klimatavtrycket håller sig på en rimlig nivå”.

Hasselbacken är ett stort område med många lägenheter, i ett flertal olika hustyper. Områden har många grönytor med både träd, gräs och berghällar och gränsar till ett större naturområde. Samtidigt är det bara en 10 minuter kort cykeltur för att ta sig ner till Stenungsunds centrum eller till närmaste badplats vid havet.

– Nästan halva vårt bestånd ligger på Hasselbacken och vi har byggt och förvaltat fastigheter här i princip sedan företaget bildades. Områden är med andra ord väldigt viktigt för oss och kommunen som helhet – här bor många människor. Vi vet att det finns en stor efterfrågan på nya lägenheter då kommunen växer. Med de nya lägenheterna på Hasselbacken så ökar vi inte bara antalet lägenheter utan också differentieringen för att kunna möta olika typer av efterfrågan. Vi är övertygade om att det här nybyggnationsprojektet som kommer att pågå under flera år, kommer bidra till att göra ett bra område ännu lite bättre, säger Svante Lahti, vd på Stenungsundshem.

Hasselbackens första etapp omfattar 20 lägenheter med inflyttning i juni 2024, inklusive 1, 2 och 3 rum och kök med tvättmöjligheter. Ytterligare 61 lägenheter byggs på gården bredvid och blir klara för inflyttning knappt ett år senare.

– Här erbjuder vi en mångfald av lägenheter för olika skeden i livet, från unga till äldre, och från de som söker sitt första boende till de som önskar något mindre och mer prisvärt. Här kommer finnas något för de allra flesta, säger Thomas Dahl.

Uthyrningen startar den 11 januari 2024 och tilldelning sker enligt Stenungsundshems uthyrningspolicy. På www.stenungsundshem.se kan du läsa mer och ta en virtuell rundtur i lägenheterna.

Presskontakt:

Andreas Sundqvist, marknads & kommunikationschef, Stenungsundshem AB