Hyresgäster på Stenunge Strand spelar boule

Stenungsundshems hyresgäster återigen bland Sveriges nöjdaste

86, 3 % av Stenungsundshems hyresgäster är nöjda med sitt boende, visar vår Nöjd Kund Index-mätning. Bland 250 bostadsföretag ligger vi därmed i toppskiktet när det gäller hur hyresgästerna trivs med sitt boende.

Serviceindex hamnade på hela 86,3%i den mätning av trivsel och nöjdhet hos hyresgästerna som Stenungsundshem låtit enkätföretaget Aktiv Bo utföra under hösten. Resultatet visar andelen hyresgäster som tycker att Stenungsundshem är bra eller mycket bra när det gäller frågor samlade i grupperna ”Ta kunden på allvar”, ”Trygghet”, ”Hjälp när det behövs” och ”Rent och snyggt”.

Det som hyresgästerna uppskattar allra mest är att vi på Stenungsundshem har ett bra bemötande, håller hyresgästerna informerade och att man verkligen får hjälp när man behöver.

-Att vi behåller den utomordentligt höga andelen nöjda kunder är ett kvitto på att vi fortsätter göra rätt saker, konstaterar Vd Ted Lärnhem.

-Stenungsundshems medarbetare kan känna stolthet och glädje över att se att arbetet med att förbättra vardagen för våra hyresgäster bär frukt, säger Stenungsundshems styrelseordförande Olof Lundberg.

Hyresgästenkäten ger också vägledning till hur man som bostadsbolag kan förbättra sig. Redan nu är handlingsplaner på gång som syftar till att ta än fler steg mot bättre kundnöjdhet, trygghet och trivsel.

Stenungsundshem är en av cirka 250 både allmännyttiga och privata hyresvärdar som mäts av enkätföretaget Aktiv Bo, och det positiva betyget betyder att Stenungsundshem har en framskjuten placering bland de 25 % bostadsföretagen med allra mest nöjda hyresgäster i Sverige.