Nyhet -

StepStone och TeliaSonera föreläser om employer branding på Marknadsföreningen i Stockholm

Den 19 februari föreläser StepStone och TeliaSonera om employer branding på Marknadsföreningen i Stockholm.

Idag arbetar närmare 60 % av svenska företag och organisationer aktivt med att bygga ett starkt employer brand på marknaden. Samtidigt ökar kraven från de som söker nya utmaningar. Hela 95 % av de som söker ett nytt jobb kollar upp företagets varumärke med vänner, bekanta och på nätet innan de beslutar sig att gå vidare i en anställningsprocess. Varumärket blir allt viktigare även i rekryteringssammanhang. Men vilken avdelning äger kommunikationen - HR, kommunikation eller marknad? Vilka är utmaningarna? Vad bör man fokusera på?

Charlotte Ulvros, Marknadschef på Stepstone presenterar employer branding undersökningsresultat från Sverige och Europa med råd och tips för implementering.

BirgittaMortensen, Employer Branding Director på TeliaSonera, presenterar hur de arbetar med Employer Branding i koncernen, deras utmaningar och framgångar.

Anmäl dig till seminarier och läs mer hos mis.se.