StepStone fortsätter att satsa mobilt: släpper jobbsök-app till Android

StepStone vill finnas där talangerna finns – därför släpps nu StepStone Job App även till Android – i tio länder.

Alla 2200+ jobb på www.stepstone.se finns nu även tillgängliga via Android-mobiler. StepStone, en av Europas största jobbsiter, har redan lanserat en app till iPhone som laddats ner över 100 000 gånger. Nu kommer turen till alla användare av HTC, Motorola, Samsung, Sony Ericsson m.fl.

Smartphone-ägare kan nu omedelbart få tillgång till de senaste jobben som matchar deras karriärmål. Funktioner som ett-klick-sök, Google maps-integration, delning via Facebook och Twitter och automatiska bevakningar, gör StepStone Job App till en av de mest attraktiva jobbapparna på Android Market.

- Eftersom smartphones alltmer blir en del av vår vardag, är StepStone Job App ett stort steg framåt. Vi har redan över 100 000 nedladdningar av vår iPhone-applikation och genom att nu släppa en app även till Android, gör vi det möjligt för ännu fler att hitta jobben de verkligen vill ha – var de än är, när som helst på dygnet, säger Frank Ericson, VD för StepStone i Sverige.

StepStone Job App gör jobbsöket enklare och roligare genom att göra det tillgängligt varsomhelst, närsomhelst. Jobbsökare är bara ett klick från det perfekta jobbet – oavsett var de befinner sig eller tid på dygnet.

StepStones nya jobbapp till Android kombinerar alla fördelar med Android med StepStones smarta jobbsök. Man kan t.ex. söka efter jobb baserat på var man just nu befinner sig, se arbetsplatsen på en karta och tipsa sina vänner om nya lediga jobb via Facebook, Twitter och e-post.

Ladda ner appen här: