StepStone inleder samarbete med BranchOut för ytterligare räckvidd av platsannonser

Europeiska jobbportalen StepStone meddelar nytt samarbete med Facebooks största yrkesrelaterade applikation.

StepStone, en av de mest framgångsrika jobbportalerna i Europa har nyligen skrivit ett partneravtal med BranchOut. Samarbetet gör StepStone exklusivt till den enda jobbportalen som kan publicera lediga jobb i BranchOuts nätverk, vilket leder till en ännu större räckvidd. Jobbsökare som använder StepStones site kan nu dra nytta av sitt personliga nätverk i en smart integration.

Alla jobb som finns på www.stepstone.se kommer även att synas på BranchOuts jobbsektion. Detta gör StepStones platsannonser mer synliga och gör det möjligt för arbetsgivare att komma i kontakt med kandidater som använder Facebook i yrkessammanhang.

Med denna integration kan kandidater som läser platsannonser på StepStone direkt se vilka personer i deras nätverk som jobbar på företaget. Detta i sin tur gör att kandidaterna vet vem de ska höra av sig till för att bli rekommenderad till det lediga jobbet. Dessutom finns en möjlighet att få reda på mer information av personer som redan befinner sig på "insidan". Denna sociala integration av StepStone och BranchOut låter jobbsökare göra mer informerade val än innan.

Ralf Baumann, CEO på StepStone, kommenterar: "StepStones mål är att skapa den perfekta matchningen mellan kandidaters och arbetsgivares behov och önskemål. Vi har därför valt att dra nytta av BranchOuts plattform för att få en ännu större räckvidd och för att åstadkomma en bättre matchning för våra kunders platsannonser."

"På dagens arbetsmarknad är det viktigt att använda varje fördel du kan för att landa jobbet du vill ha", säger Rick Marini, grundare och CEO för BranchOut. "Vårt partnerskap med StepStone låter oss hjälpa ännu fler att använda sina Facebook-kontakter för att hitta ett jobb, vilket gör jobbsökandet enklare och mer fruktbart."

• jobb
  • nätverk
  • nätverka
  • rekrytering
  • branchout
  • sociala medier
  • arbetsliv
  • stepstone.se

Om StepStone AB:
StepStone grundades 1996 och är idag en av de mest framgångsrika jobbportalerna i Europa. Med sju miljoner besökare och 50 000 nya lediga jobb varje månad, optimerar StepStone företags rekryteringsbehov genom att matcha de bästa kandidaterna med de bästa arbetsgivarna, och mäta resultatet.

StepStone har ca 400 anställda i elva länder och arbetar med 16 000 kunder, bl.a. Siemens, SAS, Adidas, Tele2 och Tetra Pak. Utöver StepStones egna jobbportaler, erbjuds företag kompetensförsörjning globalt genom vårt internationella Network. StepStone är ett helägt dotterbolag till Berlinbaserade Axel Springer AG.