StepStone Solutions utser Nick Discombe som styrelseordföranden

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av lösningar för talent management, meddelar idag utnämningen av Nick Discombe som företagets styrelseordförande. Detta är en följd av uppköpet av StepStone Solutions från Axel Springer som finansierades av HgCapitals. Nick Discombe, som har gedigen erfarenhet av att leda och hantera globala teknikföretag, kommer att hjälpa styrelsen och ledningen tillsammans med CEO Matthew Parker för att fortsätta driva StepStone Solutions snabba globala tillväxt. Företaget, som levererar lösningar för talent management till kunder som Royal Bank of Scotland, BMW, Sara Lee, SCA, Hang Seng Bank och Philips, växte med drygt 40 % under 2010 och spår en fortsatt ökad global tillväxt framöver.

“StepStone Solutions är ett mycket spännande företag med världsledande teknologi”, säger Nick Discombe. “Talangfulla medarbetare ses alltmer som den nästa stora framgångsfaktorn för företag på den globala marknaden. StepStone Solutions har industrins globalaste lösning för talent management, kontor och medarbetare över hela världen och en framgångsrik ledning som tillsammans med medarbetare drivs av att skapa framgångsrika samarbeten med kunderna. Jag ser framemot att samarbeta med dem för att bygga en mycket framgångsrik framtid.”

“Vi är väldigt nöjda med att få Nick Discombe som styrelseordförande”, tillägger David Nouveau, VD för StepStone Solutions i Sverige. “Hans erfarenhet av att leda både offentliga och privata snabbväxande teknikföretag, särskilt på den globala marknaden, kommer att vara en ovärderlig tillgång för oss när StepStone Solutions växer både organiskt och genom förvärv. Kombinerat med stödet som vi får från HgCapitals, en av Europas ledande investerare i teknikföretag, går vi mot en väldigt intressant framtid till mötes.”

Nick Discombe var tidigare CEO för amerikanska Witness Systems. Innan Witness Systems var Nick CEO för Eyretel under fem år och han har också arbetat som VD för Synon Europe. Nick är aktiv i det brittiska och amerikanska investmentsamfundet, med nuvarande roller inom Iris Software Limited, försäkringsmjukvaruföretaget SSP och rådgivare till ett antal nystartade företag som tex SaaS-företaget Thomson Online Benefits. Nick har tidigare haft rollen som styrelseordförande i Complinet Limited och Rolf & Nolan. På sin fritid är Nick även gästföreläsare och en aktiv investerare i vin.

Om StepStone Solutions
StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan mjukvarulösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 50 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 550 anställda. Globala kunder är bl.a. Carlson Wagonlit, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, Kruger Products, PUMA och Virgin Atlantic.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
Nordic Marketing Manager
StepStone Solutions
070-85 93 025
kalle.richert@stepstonesolutions.com

För mer information: www.stepstonesolutions.com
Produktinformation: www.stepstonesolutions.com/solutions
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com
Läs vår senaste talent management-rapport www.stepstonesolutions.com/eiu

• stepstone solutions