Salih Basic, ny VD på Byggsystem Direkt.

Ny VD Byggsystem Direkt

S:t Eriks koncernen har utsett Salih Basic som ny VD på Byggsystem Direkt. Salih tillträder tjänsten i mitten av juni och ersätter därmed Staffan Hvidberg, en av två grundare av Byggsystem Direkt, som de senaste 17 åren arbetat med att utveckla och leda bolaget. Staffan kommer successivt trappa ned sitt engagemang i bolaget efter överlämning till Salih.

Byggsystem Direkt som sedan juni 2021 drivs som ett separat dotterbolag i S:t Eriks koncernen, är en ledande leverantör av krypgrunder till bland annat småhus och flerfamiljshus under varumärket Isolergrund. Byggsystem Direkt har cirka 20 anställda och huvudkontor i Laholm.

- Det känns mycket bra att kunna presentera Salih Basic som ny VD. Han är en engagerad ledare som har bra erfarenhet av försäljning, ledarskap och byggteknik. Han har dessutom stor kännedom om branschen. Jag är övertygad om att han kommer kunna bygga vidare på det som Staffan och teamet byggt upp och att han kommer utveckla Byggsystem Direkt ytterligare, säger Tomaz Lewander VD på S:t Eriks

Salih Basic är byggnadsingenjör i grunden och kommer närmast från en längre karriär inom Derome Träteknik, där han de senaste sex åren varit Regionchef Väst.

- Det känns otroligt spännande att få förtroende att driva vidare Byggsystem Direkt. Jag ser med stor tillförsikt fram emot att få affärsområdet att växa och utvecklas tillsammans med personalen, säger Salih Basic

För mer information kontakta:
Namn: Tomaz Lewander, VD på S:t Eriks
Nummer: 018-160908