STHLM TAPAS lanserar världens mest exklusiva dryck!

663 miljoner människor lever idag utan rent vatten. Det är ca dubbla USAs befolkning. STHLM TAPAS har bestämt sig för att vara en liten del i lösningen på detta problem och lanserar därför världens mest exklusiva dryck på menyn, VATTEN!

På STHLM TAPAS kommer man fr.o.m. 1:a april ta 2kr betalt för varje vattendrickande gäst för att samla in pengar till välgörenhetsorganisationen Charity:Water. STHLM TAPAS matchar varje 2kr från gästen med ytterligare 2kr från bolaget och skänker 100% av dessa 4kr till Charity:Water.

-vi träffar så många människor under ett år och känner att vi har ett ansvar att försöka använda detta till något gott. Kan vi få var fjärde gäst att acceptera att betala 2kr för vatten kommer vi nå vårt mål som ligger på 100.000kr under 2017 och då gör vi verkligen en skillnad tillsammans med våra gäster, säger Peter Zander som är ansvarig för denna insamling.

Insamlingen går att följa på STHLM TAPAS hemsida (www.sthlmtapas.se/water) där bolaget uppdaterar resultatet varje vecka.

-anledningen till att vi fastnade för Charity:Water är att de använder 100% av de insamlade medlen till välgörenhet. All övrig kostnad, som overhead och administration, samlar de in separat. Det betyder att vi slipper den klassiska oron att feta gubbar i kostym ska mygla till sig slantarna, fortsätter Peter.

Vatten är sannolikt världens mest exklusiva dryck resonerar STHLM TAPAS.

• Sociala frågor

• kungsholmen
  • vasastan

STHLM TAPAS serverar vi tapas från hela världen. Det finns två stycken tapasrestauranger inom STHLM TAPAS. En i Vasastan och en på Kungsholmen. Båda dessa restauranger har exakt samma meny.

Webb:
www.sthlmtapas.se