Säkra och trygga platser - inbjudan till seminarium i Göteborg den 8 december

Säkra och trygga platser - inbjudan till seminarium i Göteborg den 8 december

Skjutningar, sprängningar, bilbränder och en påtaglig otrygghet. Hur har vi hamnat här och vad kan göras för att vända utvecklingen? Vilken betydelse har den fysiska miljön för uppkomsten av brott och otrygghet? Går det att bygga bort brottsligheten och bygga in tryggheten?

Tillsammans med Fastighetsägarna och Fastighetsakademin bjuder vi in till ett kostnadsfritt seminarium på temat "Säkra och trygga platser" i Göteborg den 8 december om förutsättningarna för ökad social hållbarhet och Agenda2030.

Vid seminariet presenteras BoTryggt2030 som är en ny standard för att skapa säkra, trygga och attraktiva städer, stadsdelar och offentliga rum. Vidare beskrivs hur kommuner, fastighetsägare, näringsidkare, polisen m.fl. aktörer kan arbeta med platssamverkan för att skapa säkra, trygga och attraktiva offentliga miljöer. Vid seminariet diskuteras även vilken roll fastighetsägarna har i kampen mot brott och otrygghet.

Medverkar gör bl.a. kommunstyrelsens ordförande Axel Josefson (Göteborgs stad), polismästare Erik Nord (Polisområde Göteborg), näringspolitisk ansvarig Christina Heikel (Fastighetsägarna) och VD Terje Johansson (AB Framtiden).

Se inbjudan och detaljerat program.

Tid: Tisdagen den 8 december, klockan 09.00-16.00
Plats: Fastighetsakademin, J A Wettergrens gata 14 (max 50 personer). Seminariet sänds även digitalt.
Kostnad: Seminariet är kostnadsfritt. Lunch och kaffe ingår.
Anmälan: Anmäl dig via följande länk

Frågor: Vid eventuella frågor, kontakta Daniel Zackrisson på telefon 031-792 20 00.