Frågetävling om brott & (o)trygghet i Sverige - vinn en cykel!

Frågetävling om brott & (o)trygghet i Sverige - vinn en cykel!

I samband med säkerhetsmässan SKYDD2014 genomför Stiftelsen Tryggare Sverige en tipstävling med 13 frågor om brott och (o)trygghet i Sverige. Syftet är att utmana de föreställningar och myter som finns om brott i samhället.

För att delta i tävlingen ska du svara på frågorna i detta frågeformulär samt ge vår nye justitieminister Morgan Johansson ditt bästa råd för att minska brottsligheten. Vinner gör den som har flest rätt samt givit det bästa och mest kreativa rådet till justitieministern. Vinsten är en cykel från Crescent värd 6 000 kronor, inklusive en gratis stöldskyddsmärkning från mySafety.

Tävlingen pågår mellan den 14-31 oktober 2014. Vinnaren utses av Stiftelsen Tryggare Sveriges styrelse bestående av juristen Karl-Åke Pettersson, f.d. ordföranden för fackförbundet ST Annette Carnhede, f.d. landshövdingen m.m. Anders Björck och forskaren m.m. Magnus Lindgren.