​Tryggare Sverige och mySafety Försäkringar förlänger samarbetet – livskvalitetsbrott blir fokus för 2018

Stiftelsen Tryggare Sverige och mySafety Försäkringar fortsätter sitt samarbete och förlänger med ett nytt treårigt samarbetsavtal. Detta för att gemensamt driva opinion och förändringsarbete kring de allt mer vanligare livskvalitetsbrotten.

Samarbetet mellan Tryggare Sverige och mySafety Försäkringar förlängs efter ett positivt samarbete under tre år och kommer nu även att inkludera ett antal gemensamma aktiviteter framåt. Bland annat kommer fortsatt utbyte att ske under Almedalsveckan där bägge organisationerna jobbar aktivt för att påverka opinion och politik kring situationen runt livskvalitetsbrott.

– Tryggare Sverige förstår utmaningarna framöver, såväl vad gäller den typ av brottslighet vi arbetar mot som de utmaningar som rättsväsendet har framför sig i nuläget. Det är ett mycket viktigt arbete att snabbt försöka komma tillrätta med de här problemen, eftersom de kostar samhället enorma summor pengar, säger PA Prabert, vice koncernchef på mySafety Försäkringar.

mySafety Försäkringar erbjuder en rad olika försäkringar mot nyare typ av brott, inte minst inom den digitala världen, som exempelvis ID-kapningar och näthat. Livskvalitetsbrott av det slaget har ökat explosionsartat i Sverige de senaste åren och Tryggare Sverige är en av de främsta och viktigaste organisationerna att debattera och driva frågor kring detta.

– Samarbetet med mySafety Försäkringar har fungerat väl de senaste åren och vi är glada att kunna fortsätta driva de här frågorna tillsammans med dem. En av våra huvudpunkter är ju just att det offentliga och ideella måste komma närmre näringslivet för att kunna dra nytta av varandras expertis, kunskaper och resurser på det här områdena. Det behövs om vi ska komma tillrätta med problemen, säger Magnus Lindgren, Generalsekreterare på Tryggare Sverige.

Mer information om Tryggare Sverige finns på https://tryggaresverige.org/.

För mer info, kontakta:

PA Prabert, vice koncernchef mySafety Försäkringar
pa.prabert@mysafety.se, 073-448 94 21

Magnus Lindgren, Generalsekreterare Tryggare Sverige
magnus.lindgren@tryggaresverige.org, 070-510 29 84

Om Stiftelsen Tryggare Sverige
Stiftelsen Tryggare Sverige är en partipolitiskt och religiöst obunden NGO. Syftet är att förbättra hjälpen till brottsdrabbade och att främja utvecklingen inom det brottsförebyggande området. Arbetet är inriktat på att erbjuda nya idéer, nya samverkansformer och nya lösningar.