Pressmeddelande -

Sveriges internationellt högst rankade spelare Daniel Windahl inleder samarbete med STIGA Padel

Efter ett mycket framgångsrikt 2019 ställer toppspelaren i padel Daniel Windahl nu in siktet mot en ännu hårdare satsning under 2020. En satsning som till stor del blir möjlig tack vare det treåriga samarbetsavtal Daniel i dagarna slutit med det klassiska svenska sportvarumärket STIGA Sports egen enhet för den starkt växande racketsporten – STIGA Padel.

23-årige, 190 cm långe Helsingborgsonen ”Danne” är i skrivande stund rankad 122 på World Padel Tour. Han bor för närvarande i Uppsala, men tillbringade en stor del av andra halvåret i fjol i det stora padellandet Spanien, där han också fick möjlighet att förkovra sig i sin spelpartners – argentinaren Fabri Cattaneo – modersmål!

– 2019 var ett år där jag tog många steg framåt spelmässigt, vilket givit mig ökat självförtroende och stärkt mig i mitt beslut att satsa ännu seriösare i år, framför allt internationellt. Jag är därför oerhört tacksam för den möjlighet avtalet med STIGA Padel innebär. Efter att ha provspelat med deras racketar kan jag säga att jag är mäkta imponerad av den kvalité man visar upp. Att dessutom få representera ett sådant välrenommerat svenskt varumärke känns enormt sporrande och gör mig extra stolt, säger Daniel Windahl.

Daniels manager Reza Deheshjoo utrycker också han en stor tillförsikt inför de närmaste åren.

– STIGA Padel har berättat om hur deras vision och framtida planer ser ut och vi är glada över att fått chansen att vara med på denna resa. Nu blickar vi framåt inför nästa säsong och nya titlar tillsammans. Avtalet med STIGA Sports säkrar upp Daniels fortsatta satsning i Sverige samt internationellt i flera år framöver vilket vi är oerhört glada över.

Även från STIGA Sports håll går tongångarna i dur. Företaget har, som många vet, en lång och segerrik tradition av att samarbeta med svenska världsstjärnor, fast då inom den förhållandevis närbesläktade racketsporten bordtennis. Att få någon blågul padelspelare etablerad på världstoppnivå är ingen uttalad målsättning. Men man vet aldrig, större mirakel har inträffat inom idrottens oförutsägbara universum.

– När en spelare av Daniel Windahls kaliber visar STIGA Padel detta förtroende är det ett grymt styrkebesked som kommer ge oss enorma möjligheter på en ännu nystartad resa, när det rör sig om allt från produktutveckling till att öka vår närvaro på marknaden, konstaterar John Bandstigen, utvecklingsansvarig bordtennis & padel, STIGA Sports.

För ytterligare information och pressbilder välkomna att kontakta Josefine Brøgger, josefine.brogger@stigasports.se, +46 708 84 35 08

STIGA Padel på Instagram: stigapadel

STIGA Padel på Facebook: stigapadel

Daniel Windahl på Instagram: dannewindahl

• Hobby

• daniel windahl
  • padel

STIGA Sports AB, ett globalt företag med partners i över 100 länder. Det klassiska svenska bordtennisföretaget med både hobby- och proffsprodukter. 1944 startade STIGA sin tillverkning av bordtennisprodukter och är idag etablerade som ett av världens största märken inom bordtennis. STIGA har även ett brett utbud med sportartiklar för utom- och inomhuslek med klassiker som Snowracer® och bordshockeyspelet Play Off. Huvudkontoret ligger i Eskilstuna.

Josefine Brögger

Presskontakt PR ansvarig STIGA Sports +46 (0)708 84 35 08