Changers Hub och Acceleratorn Sting inleder partnerskap

Changers Hub och Acceleratorn Sting inleder partnerskap för att ge unga tech-entreprenörer chansen att testköra sina idéer

Stockholm, 11 juli 2022 – Innovationsrörelsen Changers Hub och Acceleratorn Sting lanserar ett gemensamt program för att hjälpa unga tech-entreprenörer ta första steget mot att förverkliga sina idéer.

Changers Test Drive är ett program för entreprenörer 16–29 år som vill testa att ta sina idéer till en tjänst, produkt eller app till nästa steg. 12 utvalda team kommer att få coaching av Stings erfarna affärscoacher och delta i en serie workshops på teman såsom ’testa din idé och utvärdera resultat’, ’skaffa kunder’, ’bygg ett vinnande team’ och ’fixa finansiering’.

”Det är otroligt kul att få den här chansen att nå ut bredare och kunna hjälp unga kreativa att ta sina idéer vidare. Vår expertis ligger i att hjälpa tech-entreprenörer utveckla idéer till tillväxtbolag. Detta i kombination med Changers Hubs community kan bli riktigt spännande och jag ser verkligen fram emot att se vilka spännande innovationer som kommer fram," säger Jonas Lindqvist, coach på Sting.

“Vi ser ett fortsatt stort intresse för tech, vi erbjuder bla utbildning i front-end och i år vill vi också erbjuda vårt nätverk stöd i att utveckla idéer inom Techbranschen. Våra medlemmar är personer som är otroligt skarpa i problemlösning och har flera lager av analys än många andra. Vi som samhälle måste ta tillvara på den kraften och som organisation är vi taggade på att bidra till att fler konkreta genom samarbetet med Sting,” säger Neda, Verksamhetsledare på Changers Hub.

Programmet riktar sig till medlemmar av Changers Hubs community och kommer pågå under 6 veckor med start den 29 september i år.

Skicka in din ansökan här:

Sista ansökningsdagen är 31 augusti.

Om Changers Hub

Changers Hub är ett innovationshus som grundats i Alby med visionen att demokratisera framgång för unga vuxna. Idag finns Changers hub på tre platser, Alby, Kista och Hjällbo med över 1800 personer i nätverket. Sedan start har unga vuxna coachats och vägletts inom entreprenörskap kopplat till våra olika sub-kluster inom bla Tech, kreatörskap, kultur, musik och sport. Vår metod möjliggör en medlemsresa från idé till etablering, och bygger på ett cirkulärt ekosystem som resurs-sätter våra medlemmar och samarbetsorganisationer med kompetens, inspiration, nätverk och kunskap.

Om Sting

Sting, utnämnd till ’världens bästa inkubator’ har hjälpt entreprenörer bygga och skala upp Startups sedan 2002. De entreprenörer som antas till Sting får tillgång till erfarna affärscoacher och mentorer, investerarnätverk, Startup-community och mycket mer. 370 bolag har gått Stings program sedan starten, varav några är Airmee, Sellpy, Karma, Yubiko och Sizzle.