Sting Test Drive Sustaintech och Deepteck - ansökningen är öppen

Tidiga startups och entreprenörer inom sustaintech och deeptech får chansen när antagningen till Sting Test Drive öppnar

Nu öppnar antagningen till en ny omgång av ’Sting Test Drive’, ett program där tidiga startups och aspirerande entreprenörer inom sustaintech och deeptech får chansen att utveckla sina idéer med hjälp av professionell coaching.

Test Drive skiljer sig från Stings vanliga accelerator genom att programmet vänder sig till personer eller företag som i ett väldigt tidigt skede vill testa och utveckla sina affärsidéer.

Under fem veckor får de utvalda entreprenörerna under en serie av kvälls-workshoppar chansen att vässa sina affärsplaner och få feedback för att komma vidare.

Pär Hedberg, VD och grundare av Sting:

”I Sting Test Drive har vi tagit delar från vårt prisbelönta acceleratorprogram och anpassar dem till entreprenörer i ett mycket tidigare skede med en serie workshops mixat med individuell coaching. Vi vill utmana entreprenörer inom sustaintech och deeptech att ta sig till nästa nivå så att de, med hjälp av vår expertcoaching, kan ta steg mot en mer hållbar framtid.”

Stings Test Drive-program genomförs i partnerskap med KTH Innovation.

”Vi på KTH Innovation har under de senaste 15 åren byggt upp ett internationellt erkänt innovationsstöd för utveckling av idéer i tidig fas, och vi har specifikt kompetens inom komplex teknologi. Vi vet att just de här teamen behöver extra insatser i början och hoppas att programmet blir en extra boost för de som tar sig an de stora utmaningar som vårt samhälle står inför,” säger Lisa Ericsson, Chef på KTH Innovation och VD på KTH Holding AB.

Sting Test Drive Deeptech, ett program i samarbete med KTH Innovation, är designat för entreprenörer och startups som använder avancerad teknologi för att lösa stora, sociala problem. Sting Test Drive Deeptech startar 28 oktober och inkluderar fyra kvällsworkshopar. Sista ansökningsdagen är 17 oktober.

Sting Test Drive Sustaintech, finansierat av Energimyndigheten, är för entreprenörer och företag som verkar inom energi- och klimatområdet. Programmet är en del av Sustainable Energi Action – ett samarbete mellan Sting, KTH, THINGS och Ignite Sweden, för att snabba på kommersialiseringen av nya energi- och klimatrelaterade innovationer. Sting Test Drive Sustaintech startar 26 oktober och inkluderar fyra kvällsworkshopar. Sista ansökningsdagen är 17 oktober.