Stjärnurmakarna växer med nyetablering i Göteborg

Den planerade expansionen fortsätter. Nu nyetablerar sig Stjärnurmakarna i Göteborg i samband med att en strategiskt viktig butik ansluter sig till kedjan.

Magnussons Ur i Göteborg har valt att ansluta sig till Stjärnurmakarna. Detta innebär att kedjan nu består av drygt 30 butiker och planen är att fortsätta växa i en hållbar takt.

- Magnussons Ur är en strategiskt viktig butik utifrån deras lokalisering och popularitet. Dessutom kommer Anna Qvick Carlsson, som driver butiken tillföra en stor dos kunskap och kompetens till kedjan, säger Peter Simonsson, vd på Stjärnurmakarna och fortsätter.

- Vi befinner oss i en etableringsfas där vi bygger inför framtiden. Det viktigaste för oss är att hitta rätt handlare som vill vara delaktiga i vår gemensamma resa.

Magnussons Ur är sedan 1912 belägen i det gamla Domprosthuset mitt i Göteborg. Företaget har däremot funnits längre och fyller 153 år i år. Nu påbörjas ett nytt och spännande kapitel i butikens historia tillsammans med Stjärnurmakarna.

- Det känns lite som att flytta hem igen säger Marianne Qvick Stoltz på Magnussons Ur som minns Stjärnurmakarförbundets 90års jubileum 1982.

- Magnussons Ur är en modern uraffär med tradition och personlighet. Vi tycker att Stjärnurmakarna matchar våra värderingar och syn på framtiden. Stjärnurmakarna befinner sig i en intressant fas och vi ser fram emot att få vara med och utveckla kedjan, säger Anna Qvick Carlsson, femte generationen i butiken och butikschef.

- Det känns inspirerande att komma till Stjärnurmakarna i det här skedet och jag ser positivt på kedjans framtid.

Arbetet med att integrera Magnussons Ur i Stjärnurmakarna kommer att påbörjas omgående och beräknas vara klart under första kvartalet.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Simonsson, VD för Stjärnurmakarna
E-post: peter.simonsson@stjarnumakarna.se