Nytt unikt utbildningsmaterial för samtalsgrupper och konfirmander

Nytt unikt utbildningsmaterial för samtalsgrupper och konfirmander

Pray for Europe

S:t Johannes församlings präster, diakoner, musiker och pedagog skapat ett helt nytt utbildningsmaterial som behandlar högaktuella ämnen såsom: terrorhot, fattigdom, flyktingar, hbtq- och miljöfrågor. Materialet består av noveller, lektioner och helt nyskrivna sånger. Sångerna kan sjungas på ett enkelt sätt men även i mer avancerad form för körer och solister.

Materialet kan användas för utbildning av konfirmander och som samtalsmaterial för körer och vuxengrupper.

Vi hoppas att ni ska hitta ny inspiration och glädje i ert konfirmandarbete genom att använda Pray for Europe!

STUDIEMATERIALET ”PRAY FOR EUROPE” BESTÅR AV 12 TEMAN:

Varje tema innehåller en novell, en lektion och en sång.
Lektionerna innehåller övningar, bibeltexter, samtals frågor och en kort andakt.

Det är tänkt att var och en av studenterna ska få varsin bok att arbeta i
och sedan få den med sig efter sin utbildning.

Välj antal som passar er!
10 st: 249 kr/st | 25 st: 229 kr/st | 50 st eller fler: 179 kr/st

Läs mer om utbildningsmaterialet Pray for Europe ››

Beställ Pray for Europe ››

Taggar

Behoven av gemenskap, sammanhållning, livstolkning och ”en röd tråd genom livet” har ökat närmast lavinartat i det moderna, stressade urbana samhället. Inte minst i Stockholms innerstad. Aldrig har behovet av en relevant och trygg kyrka varit större.

Därför satsar vi nu aktivt på att vara kyrkan mitt i stan. Oavsett vad du tror eller inte tror på, så tror vi mest av allt på människan. Alla människor måste få tid och plats att samla kraft. Konceptet kallar vi Kom ner på jorden!

Jessica Mossberg

Presskontakt Kommunikationsansvarig 08-799 79 40

Kyrkan mitt i stan

S:t Johannes församling ligger i Norrmalms stadsdelsnämnd i Stockholm och har drygt 6000 medlemmar. Församlingen har en långsmal sträckning i nord-sydlig riktning. I Norr avgränsas församlingen av Brunnsviken och gränsar till Solna församling. Österut bildar Birger Jarlsgatan gräns mot Engelbrekts församling. Den sydliga gränsen mot Domkyrkoförsamlingen går längs med Kungsgatan. Åt väster gränsar tre församlingar – Adolf Fredriks församling, Gustaf Vasa församling och S:t Matteus församling.

Församlingens avlånga struktur gör att här finns både en brusande citymiljö och en något lugnare lantlig miljö närmare Brunnsviken. Församlingen har två kyrkor – Stefanskyrkan på Frejgatan och S:t Johannes kyrka på Johannesgatan.

Församlingen bildades år 1907 efter en delning av S:t Jakob-Johannes församling. Orsaken var att församlingen hade vuxit runt sekelskiftet när tidigare lantliga områden norr om Odengatan hade bebyggts.