Flytande padel mitt i Stockholm

Stockholm Sea Padel, med sin uppmärksammade padelpråm, inledde säsongen på Skeppsbron i Stockholm den 1 maj och kommer att ligga där månaden ut. Därefter kommer den att flytta runt till andra attraktiva kajlägen vid Stockholms vatten i sommar.

- En ambition för oss är just att aktivera Stockholms kajer med en unik och rolig aktivitet, säger Maria Cossor, som driver verksamheten tillsammans med sin man. Det blev en jättesuccé förra året och i år har vi valt att bygga ut ytterligare och försköna alla ytor.

Stockholm Sea Padel är ett familjeföretag och dom brinner för att ta padelupplevelsen till nästa nivå. Önskemål från spelare och andra gäster har bland annat resulterat i en ny takterass och serveringstillstånd. Man har också lagt till duschar och gjort några andra allmänna förbättringar.

Alla typer av spelare och besökare är välkomna till pråmen.

- Det kan vara de som aldrig spelat tidigare till fullskaliga proffs, fortsätter Maria, men självklart kan man också komma hit utan att spela, bara äta gott och njuta av läget och vyerna över Stockholm och dess vatten. Vi kommer att servera gott kaffe, öl och vin, mat och andra kalla drycker som komplement till en annorlunda upplevelse.

Stockholm Sea Padel tar även gärna emot eventförfrågningar och ser fram emot att erbjuda lite roliga turneringar och aktiveringar under sommaren tillsammans med sin officiella bansponsor apotekskedjan MEDS, men även med tillsammans med andra aktiveringspartners och allmänheten.

Den flytande padelanläggningen kommer att flytta till olika platser i Stockholm under sommaren och en bit inpå hösten. Den kommer bland annat, utöver på Skeppsbron, att ligga vid Strandvägen, Norr Mälarstrand och i år även på nya kajer som Marievik och Hammarbykanalen. Flytten av padelanläggningen sker i anslutning till varje månadsskifte.

För säkra datum håll koll på hemsidan.

Kontakt:

Maria Cossor