Stockholm Summer Games 7-10 juli på Eriksdalsbadet

Simtävlingar av internationell prägel för ungdomar 10-20 år. Föregående år deltog ca 1000 simmare. I år deltar simmare från Sverige, Norge, Finland och Estland.

Prova på idrotter för besökare på utomhus badet med bl. a amerikansk fotboll, lacrosse, golf m.m. Uppvisning i vattenpolo varje dag. Torsdag 12.00-13.00, fredag 15.00-16.00, lördag och söndag 12.00-13.00. Direkt efter varje uppvisning kan alla prova på.

Läs mer på www.summergames.se

• simma
  • tävling
  • simtävling
  • bada
  • bollsport
  • gratis
  • prova på
  • lacrosse
  • dart
  • skytte
  • golf

Stockholm Games arrangerar två idrotts-och aktivitetsevent per år. Stockholm Winter Games på Stockholmsmässan under jullovet och Stockholm Summer Games på Eriksdalsbadet under sommarlovet. Eventen är regionala projekt, i nära samarbete med Stockholms Idrottsförbund och flertalet kommuner i Stockholms län.

Stockholm Games vill skapa en mötesplats för familjer, barn, ungdomar, föreningslivet och andra organisationer och företag som erbjuder olika typer av fritidssysselsättningar.

Barn och ungdomar som söker en ny eller flera fritidssysselsättningar erbjuds möjlighet att delta i sanktionerade tävlingar, prova på olika idrotter och aktiviteter och bjuds samtidigt på underhållning och uppvisningar av olika slag. Det unika är att alla aktiviteter är samlade under en och samma arena.

”- Vår ambition är att bli nordens största ungdomsevenemang 2014. Sedan starten 2010 har evenemanget vuxit och fler idrotter har upptäckt vilken bra möjlighet det är att träffa nya människor och målgrupper.” säger Gunnar Svensson för Stockholm Winter Games.

"- Eriksdalsbadet är en fantastisk anläggning mitt i Stockholm med möjlighet till både inomhus och utomhusaktiviteter. Det är en jättebra möjlighet för olika idrotter att träffa helt nya målgrupper eftersom det är så många som besöker Eriksdalsbadet på sommaren. Simtävlingarna kan hålla en hög internationell klass eftersom vi får vara i en av Europas främsta simhallar. Samarbetet med Polisensim känns tryggt och de är mycket kompetenta tävlingsarrangörer." säger Malina Bertilsson projektledare för Stockholm Summer Games.