John Fogerty

10 Juli 19:30 Arena: Globen Pris: 325-395kr Konserten med John Fogerty flyttas till Globen! Utomhuskonserten med John Fogerty på Sjöhistoriska muséet den 10 juli flyttas till Globen. För dig med biljetter till Sjöhistoriska Muséet Eftersom alla platser i Globen är sittplatser, måste alla biljetter köpta till Sjöhistoriska bytas. Det sker antingen genom: * byte i Globenarenornas biljettkassa senast 9 juni 2006, besöksadress Globentorget 2, eller * byte via post senast 9 juni 2006, biljetterna skickas till adress: AB Stockholm Globe Arena Box 10055 121 27 STOCKHOLM-GLOBEN Platser i Globen har reserverats för dem som köpt biljett till Sjöhistoriska Muséet och ska byta biljett. Serviceavgift tillkommer i priset ovan. Förband/gäster Torgny Melin's, Ewa Eastwood & The Major Keys. John Fogerty har genom åren blivit en av världens mest folkkära artister, inte minst i Sverige, där han sålt mer än 350 000 album som soloartist! Med Creedence Clearwater Revival hade Fogerty stora framgångar på 60- och 70-talet, med låtar som "Proud Mary", "Lookin´ out my back door", "Up around the bend", "Down on the Corner". Bandet hade inte mindre än nio topp-10-singlar i USA. 1972 splittrades bandet och sedan dess har John Fogerty gett ut flera soloalbum och turnerat. I december 2005 släpptes samlingen "The Long Road Home", som innehåller alla klassiska Creedence Clearwater Revival-låtar och det bästa från Fogertys solokarriär. Hans senaste egna album "Deja Vu (All Over Again)" från 2004, var en uppföljare till albumet "Premonition" från 1998. Länkar: www.ema.se www.johnfogerty.com

Daniel Stålbo