Pressregistrering öppen för 2009 års World Water Week

Mellan den 16 och 22 augusti kommer politiska ledare, internationella organisationer, företag och forskare från hela världen åter att samlas i Stockholm för att hitta gemensamma lösningar på internationella vatten- och utvecklingsfrågor.

2009 års World Water Week har titeln "Responding to Global Changes - Accessing Water for the Common Good"och väntas samla ca 2500 deltagare från 130 olika länder. Programmet ligger nu uppe på hemsidan; besök www.worldwaterweek.org och utforska veckan med hjälp av vår nya event finder.

Registrera dig
Pressregistreringen är nu öppen på www.worldwaterweek.org/media. Ackrediterad media får gratis tillträde till konferensområdet, till öppnings- och avslutningsceremonier och till samtliga seminarier, workshops och side events under veckan.

På plats under World Water Week finns ett bemannat pressrum där journalister kan arbeta i en lugn miljö, få assistans med intervjubokningar och ta del av information om pressaktiviteter.

Navigeringshjälp?
Kontakta oss gärna, så kan vi hjälpa till med faktaunderlag, intervjubokningar och redaktionella uppslag.

Vårt press kit som skickas ut i början på augusti innehåller ämnesuppslag, bakgrundsfakta och statistik och listar experter, beslutsfattare och intressanta profiler som finns tillgängliga för intervju under World Water Week. Här finns även en komplett lista på samtliga pressaktiviter och tillgänglig mediaservice under veckan.

Bevaka konferensen på avstånd?
Under konferensen kommer SIWI att göra dagliga pressutskick med de viktigaste pressmeddelandena från World Water Week. Samtliga pressmeddelanden som genereras under veckan kommer dessutom att publiceras av SIWI på www.worldwaterweek/media. Här kommer du även att kunna ladda ner hög- och lågupplösta bilder, videomaterial, bakgrundsmaterial etc.

Ladda ner högkvalitativt videomaterial
SIWI kommer att tillhandahålla högupplöst videomaterial via Newsmarket. Klippen innehåller intervjusekvenser med experter, bakgrundsbilder etc, och kan laddas ner gratis via www.thenewsmarket.com/siwi.

Välkomna till årets World Water Week i Stockholm!

För att ta del av våra pressutskick före och under World Water Week, kontakta lovisa.selander@siwi.org.

• vatten
  • samarbete