Träningsprofilen Sanna Hed är en av profilerna som syns i kampanjen

Egentid i fokus i ASICS Stockholm Marathons nya kampanj

Den 1 juni 2019 avgörs ASICS Stockholm Marathon för 41:a gången. Loppet har genom åren vuxit till ett av Europas största maratonlopp och förra året anmälde sig drygt 20 000 löpare från över 100 nationer till evenemangetFör att lyfta fram den insats, inte minst tidsmässigt, som krävs för att ta sig an ett maratonlopp, lanserar idag arrangören Marathongruppen kampanjen Egentid.

- Ett maratonlopp är den ursprungliga utmaningen för dig som vill utforska gränserna kring vad din kropp klarar av. Att träna inför ett maraton är ett statement som kräver både tid och målmedvetenhet. Men det är också en möjlighet att få vara i sig själv, att koppla bort vardagen och rensa tankarna. Det perfekta sättet att skapa sig den av många så efterlängtade egentiden, säger David Fridell som är marknadschef för Marathongruppen.

De filmer som tagits fram följer fyra olika karaktärers vardag och jakt på egentid. Kampanjen har tagits fram i samarbete med produktionsbolaget TTV, och en av de karaktärer vi får följa är löpcoachen och träningsprofilen Sanna Hed.

- Vem du än är och vilka förutsättningar du än har kan du ta dig an ett maraton. Genom kampanjen Egentid vill vi stärka och synliggöra alla de hjältar som väljer att göra den satsningen, och skapar de andningshål som behövs för att må bra, säger David Fridell

Se filmen Egentid här.

Idé: Marathongruppen och TTV