Fler sponsorer till Stockholm Pride

Stockholm Pride har nu glädjen att kunna presentera ytterligare sex stolta sponsorer inför årets festival, däribland HP som i år är Stockholm Prides stolta teknikpartner. Dessutom utökas Stockholm Prides Stolta Partners med Unionen, Nobis AB, Bahnhof, Taxi Stockholm och Ziperall.

- Årets samarbetspartners är viktigare än någonsin, och vi är oerhört glada över att så många vill engagera sig för att vi ska kunna öppna upp festivalen och göra den mer tillgänglig för alla, säger Stockholm Prides ordförande Pär Wiktorsson.

- HP:s deltagande är ett aktivt ställningstagande för en strävan efter öppenhet inom alla samhällets arenor. Att ett internationellt företag av HP:s kaliber väljer att visa sitt stöd för Stockholm Pride och hbtq-communityt är en viktig del i att sprida öppenheten till fler kontinenter än vår egen, säger Johnny Kroneld på HP

Nya sponsorer klara för årets festival:

Stolt teknikpartner: HP
Stolta partners: Unionen, Nobis AB, Bahnhof, Taxi Stockholm, Ziperall

• sponsorer
  • hp
  • öppenhet

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella och transpersoner och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen.

2011 års festival pågår 1-7 augusti. Temat för årets festival är Öppenhet och huvudsakliga festivalområden är Stockholms stadsteater, Kulturhuset och Kungsträdgården.