Fler stolta partners till Stockholm Pride

Stockholm Pride konstaterar att det finns ett stort intresse för festivalen från sponsorer och samarbetspartners. Antalet stolta partners till Stockholm Pride 2010 är fler än föregående år och intäkterna från sponsorssamarbetena ökar.

- Många starka varumärken ser värdet av att vara med och göra vår världsunika festival möjlig, säger Pär Wiktorsson, ordförande för Stockholm Pride.

Stockholm Pride kan presentera följande stolta partners som är klara till sommarens festival: Swedbank, Nissan, Mobility Motors, QX, Scandic, Sensus, Spendrups, British American Tobacco, Taxi Stockholm, SL, Kulturhuset, Stockholms Stadsteater, Unga Klara, RFSL, MyNewsdesk, Screenbolaget, Unionen, Bahnhof och Fortum.

- Det är glädjande att se bredden bland våra olika partners. Tillsammans skapar vi den härliga blandningen av fest, politik och kultur som är Stockholm Pride, avslutar Pär Wiktorsson, ordförande för Stockholm Pride.

Pär Wiktorsson
ordforande@stockholmpride.org

• sponsorer
  • pär wiktorsson

Stockholm Pride är Nordens största Pridefestival och arbetar för att synliggöra hbtq-frågor och skapa en frizon för homosexuella, bisexuella, transpersoner, queera och de könsuttryck som finns inom hbtq-rörelsen.

2010 års festival pågår mellan den 26 juli -1 augusti.